شبکه‌های مافیایی در مکزیک چندی است به قاچاق میوه آووکادو روی آورده اند.

آووکادوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، شبکه‌های مافیایی در مکزیک که به قاچاق مواد مخدر و انسان از این کشور به آمریکا معروف هستند، چندی است به قاچاق میوه آووکادو روی آورده اند.

کشاورزان می‌گویند این تغییر تمرکز و فعالیت گروه‌های تبهکاری که به آدم ربایی و اخاذی از آن‌ها و سرقت کامیون‌های بار آن‌ها منجر شده است، زندگی و کار آن‌ها را به شدت تهدید می‌کند.

کشاورزان مکزیکی به صورت گسترده به پرورش آووکادو مبادرت می‌کنند که در کشور‌های غربی و بویژه آمریکا بازار بسیار خوبی دارد. در ۲۰ سال گذشته متوسط مصرف این میوه و محصولات مرتبط با آن در آمریکا، ۳ برابر شده است، اما نکته جالب توجه این است که سود حاصل از این رونق کشاورزی مربوط به کشت آووکادو به دست کشاورزان نمی‌رسد.


بیشتر بخوانید: استعفای دیپلمات مکزیکی به خاطر دزدیدن کتاب ۹ یورویی!

رکورد خارق‌العاده مکزیک در قتل؛ کشته شدن یک نفر در هر ۱۵ دقیقه


گروه‌های تبهکاری در مکزیک، ​کامیون‌های حامل میوه‌های کشاورزان را می‌ربایند یا اینکه به آدم ربایی و اخاذی از کشاورزان مبادرت می‌کنند.

از این میوه در مکزیک با عنوان طلای سبز یاد می‌شود که به علت گستردگی و پرسود بودن کشت این محصول است. با وجود آثار ویرانگر فعالیت‌های غیرقانونی گروه‌های تبهکاری، اکثر کشاورزان مکزیکی آنچنان از این گروه‌ها هراس دارند که حاضر نیستند در مقابل دوربین سخنی به زبان بیاورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار