گردان حزب الله عراق ادعای نشریه ایندیپندنت درباره تهدید جانی برهم صالح از سوی این گروه را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گردان حزب الله عراق ادعای نشریه ایندیپندنت درباره تهدید جانی برهم صالح، رئیس جمهور عراق از سوی این گروه را تکذیب کرد.

بر این اساس، نشریه ایندیپندنت در اقدامی خصمانه مدعی شده بود روز پنجشنبه پهپاد‌های مسلح گردان‌های حزب الله عراق بر فراز کاخ ریاست جمهوری این کشور پرواز کردند و باعث تهدید جانی برهم صالح شدند!

ابوعلی العسکری، مسئول امنیتی حزب الله عراق در این باره گفت: ما تنها بر روی دشمن صهیونیستی – آمریکایی تمرکز داریم و قصد هم نداریم از روی هدف اصلی خود منحرف شویم.

این مقام حزب الله عراق تمامی ادعا‌های واهی رسانه‌های خارجی بخصوص رسانه انگلیسی ایندیپندنت را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: جریان استعفای رئیس‌جمهور عراق چه بود؟ 

برهم صالح، رئیس جمهور عراق براساس قانون اساسی وظیفه دارد نامزد حزبی که اکثریت کرسی های پارلمان را در اختیار دارد، به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل کابینه کند. از همین رو، اسعد العیدانی، نامزد پیشنهادی حزب البنا به رهبری هادی العامری به وی معرفی شد اما وی در اقدامی که خلاف قانون اساسی عراق است با ارسال نامه ای دو پهلو از اعلام نام العیدانی به عنوان نخست وزیر امتناع ورزید و تهدید نمود از سمت خود استعفا خواهد کرد. وی سپس شرایط عراق را در بلاتکلیفی رها کرد و به سلیمانیه رفت بدون آنکه استعفای رسمی دهد یا نخست وزیر را معرفی کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار