مهرانی گفت: جایگاه رشته حسابداری بسیار حساس است و بیش از ۱۱ درصد دانشجویان کشور در این رشته تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ساسان مهرانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و دبیر اولین آئین بزرگداشت اساتید نامدار حسابداری کشور در این مراسم گفت: امیدوارم نمونه این مراسم در تمامی دانشگاه‌ها برگزار شود تا بیشتر با مقام و جایگاه اساتید رشته حسابداری آشنا شویم.

او در ادامه گفت: بیش از ۱۱ درصد دانشجویان کشور در رشته حسابداری تحصیل می‌کنند و جایگاه رشته حسابداری بسیار حساس است به همین دلیل ما برخود دانستیم که از آن‌ها تجلیل کنیم.

بابک سهرابی رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه تهران از نظر علمی همیشه در صدر بوده است.

نگرش دانشگاه‌ها نیازمند تغییر است

در ادامه مراسم وحید احمدی مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طبق آمار‌ها ما شاهد پیشرفت‌ دانشگاه‌ها هستیم و این نکته مهم است که از تمام ظرفیت‌های دانشگاه استفاده کنیم.

او در ادامه افزود: دانشگاه باید با عملکرد مناسب خود تاثیرات خوبی بر جامعه بگذارد تا بتواند مشکلات جامعه را حل کند، اما متاسفانه با این عملکرد فاصله دارد.

مشاور وزیر علوم اظهار کرد: علم و دانش به عنوان مجموعه‌ای از دانسته‌های علمی است و ما هنوز به مفهوم درست علم وارد نشده ایم و به روش‌های سنتی عمل میکنیم.

احمدی افزود: علم مدرن به معنای فرایند تکاملی با خلاقیت، نوآوری، ابتکار و حل مشکلات جامعه است.


بیشتر بخوانید: عاملی: باید از فضای دانشجویی صدای علم شنیده شود


او در ادامه گفت: امروزه رویکرد دانشگاه‌ها نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده است، اما رویکرد آموزشی بودن با حل مشکلات باید برای در بالاترین درجه قرار بگیرد و نوع نگرش آن‌ها در این فرآیند تغییر کند.

مشاور وزیر علوم ادامه داد: یک سندرم داریم به نام سندرم انتقال به طوری که تفکر یک مجموعه از علم را فقط انتقال می‌دهیم در صورتی که نباید اینگونه باشد؛ چرا که علم مجموعه ایست از دانش که در حیات جامعه نقش آفرینی می‌کند، اما متاسفانه ما هنوز از آثار تفکر و نگرش سنتی استفاده می‌کنیم.

او ادامه داد: ما نیازمند تحول فکری و نگرشی هستیم که مجموعه دانشجو‌ها و مدیران مستلزم هماهنگی در این زمینه هستند.

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
بی نام
۱۰:۳۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
شاگرد مغازه هم حسابداره ، پس چرا اتلاف عمر گرانمایه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۰۸ دی ۱۳۹۸
چقدر عجیب یک حسابدار میگه ما مهم هستیم پس از خودمون تجلیل میکنیم
آخرین اخبار