اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش برای ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از باری و مسافربری اجرایی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کرمی مدیرکل اداره حمل ونقل و پایانه‌های استان کرمانشاه، با اشاره به طرح تخصیص سهمیه سوخت بر اساس پیمایش و کارکرد، گفت : از ابتدای مهر امسال سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری براساس اسناد حمل از جمله صورت وضعیت مسافربری، بارنامه و بارنامه بین المللی یا همان CMR در نظر گرفته و در کارت‌های سوخت شارژ شده است

او با تأکید بر این که تمام رانندگان فعال برای دریافت سوخت باید از کارت هوشمند برخوردار باشند، در خصوص مزایای این طرح گفت : از جمله مزایای اجرای این طرح می‌توان به کاهش تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان غیرفعال، صرفه‌جویی در مصرف منابع انرژی ملی، افزایش بهره‌وری ناوگان حمل و نقل و جلوگیری از موارد احتمالی قاچاق سوخت در کشور اشاره کرد.

او گفت: رانندگان باید اطلاعات مندرج در بارنامه، صورت وضعیت و بارنامه بین المللی خود را به دقت کنترل کنند، همچنین اطلاعات کارت خودرو خود یا همان VIN را در سامانه کارت هوشمند ناوگان بروز رسانی کنند تا در زمینه تخصیص سهمیه سوخت با مشکلی مواجه نشوند.

کرمی با بیان اینکه ماهیت سهمیه بندی گازوئیل با بنزین متفاوت است گفت: درباره سهمیه بندی بنزین کاهش مصرف سوخت ملاک است، اما در باره سهمیه بندی گازوئیل درست مصرف کردن مد نظر قرار دارد.

او افزود: در سهمیه بندی جدید یک سهمیه پایه به همه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور در ۱۱ گروه اختصاص می‌یابد و برای ناوگان حمل و نقل برون شهری و آن دسته از ناوگان حمل و نقل درون شهری که دارای اسناد حمل هستند سهمیه عملکردی نیز لحاظ می‌شود.

کرمی افزود: سهمیه پایه در پایان هر ماه باطل می‌شود، اما سهمیه عملکردی به ماه بعد منتقل خواهد شد ضمن آنکه فاصله ۱۵ روزه واریز سهمیه‌های پایه در هر ماه بعد از ۲ تا ۳ ماه که طرح اجرا شد به مرور کاهش خواهد یافت و روزانه می‌شود.

مدیرکل اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمانشاه گفت: در تعیین سهمیه‌های سوخت جدید خودرو‌هایی که یک سر خالی بار حمل می‌کند متفاوت از خودرو‌هایی دیده شده اند که در همه مسیر‌ها بار جا به جا می‌کنند.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
دقیقن برای چه نوع ماشین هست