کنسولگری افغانستان در پیشاور و کنسولگری پاکستان در کابل که مدتی است فعالیت های خود را متوقف کرده اند بار دیگر کار خود را آغاز کردند.

آغاز مجدد فعالیت کنسولگری‌های پاکستان و افغانستان در کابل و پیشاوربه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کنسولگری افغانستان در پیشاور و کنسولگری پاکستان در کابل که مدتی است فعالیت های خود را متوقف کرده اند بار دیگر کار خود را آغاز کردند.

حامد حکیمی، مسئول بخش مطبوعات وزارت خارجه افغانستان گفت: کنسولگری افغانستان در پیشاور از پنج‌شنبه هفته گذشته دوباره آغاز به کار کرده است.

کنسولگری افغانستان در شهر پشاور پاکستان پس از آن مسدود شد که پلیس پاکستان پرچم افغانستان را از «افغان مارکت» در شهر پشاور پایین کشید. پیش از آن دعوای حقوقی درباره مالکیت این مارکت بین تاجران افغانستانی و پاکستانی بالا گرفته بود.

همزمان سفارت پاکستان در کابل نیز اعلام کرده است که از یکشنبه این هفته دوباره کار خود را آغاز خواهد کرد.

پاکستان از اوایل ماه عقرب/ آبان امسال برخی خدمات کنسولی خود در کابل را به دلیل آنچه آزار و اذیت دیپلمات‌های پاکستانی در مسیر رفتن به این کنسولگری خوانده بود محدود کرد.

اکنون سفارت پاکستان در کابل با گذشت دو ماه اعلام کرده است که کنسولگری این کشور در کابل تمام خدمات کنسولی را از سر می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار