تعدادی از بازیکنان سرشناسی که در سال ۲۰۱۹ راهی تیم‌های جدید شدند، نتوانستند در این باشگاه‌ها درخشش لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سایت ریا نووستی روسیه در گزارشی به ۱۰ نقل و انتقال ناموفق سال ۲۰۱۹ میلادی پرداخته، بازیکنانی که با وجود درخشش در تیم‌های قبلی خود نتوانسته اند در باشگاه‌های جدیدشان بدرخشند.

در این گزارش آمده است: سال نو زمان ویژه‌ای برای فوتبال جهان است. طرفداران توجه جدی به اخبار نقل و انتقالات دارند. در اوایل ژانویه، باشگاه‌هایی از لیگ‌های برتر اروپا می‌توانند تازه واردان خود را معرفی کنند و تعداد شایعات در مورد انتقال بازیکنان به یک تیم خاص به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

ما هنوز برای ارزیابی نقل و انتقالات آینده فرصت داریم و اکنون زمان آن است که نگاهی به سال رو به پایان بیندازیم. اگر از نقل وانتقال موفقیت آمیز برای مدت طولانی صحبت می‌شود، انتقال‌های ناموفق اغلب بدون بحث و گفتگوی مناسب باقی می‌مانند.

در انتخاب ما توجه به نقل و انتقالاتی صورت گرفته که انتظارات طرفداران و روسای باشگاه‌های اروپایی را برآورده نکرده است.

۱۰ نقل و انتقال ناموفق سال ۲۰۱۹ به شرح زیر است:

۱۰ انتقال ناموفق سال ۲۰۱۹ در فوتبال اروپا

۱۰ متس هوملس- بایرن مونیخ به بوروسیا

این مدافع آلمانی پس از سه سال بازی در مونیخ به دورتموند بازگشت. به گفته خود هوملس، او قصد نداشت بازی را در بورسیا به پایان برساند، بلکه قصد داشت به همراه تیم سابقش، باواریا را از تخت سلطنت سرنگون کند. این باشگاه برای بازگشت بازیکن سابقش خست به خرج نداد و ۳۰ میلیون یورو برای متس پرداخت کرد. با وجود انتظارات، دفاع این تیم قابل اطمینان‌تر نشد و تیم لوسیان فاوره نتوانست در ابتدای فصل از لغزش حریف مونیخی استفاده کند و در بوندس لیگا صدر جدول را بدست آورد؛ و بایرن پس از اینکه مدافع اصلی نیکلاس شوله، دچار مصدومیت شد و برای مدت طولانی از مسابقات دور ماند، از فروش هوملس پشیمان شد.

۱۰ انتقال ناموفق سال ۲۰۱۹ در فوتبال اروپا

۹- گونزالو ایگواین –میلان به چلسی

مهاجم یوونتوس کل فصل گذشته را قرضی سپری کرد. شش ماه اول، این مهاجم آرژانتینی برای میلان بازی کرد و پس از آن او مجدداً کار خود را در لندن شروع کرد.

قرار بود ایگواین به عنوان بازیکن از آبی‌ها جایگزین آلوارو موراتو شود و به تیم کمک کند. در پنج ماه حضوردر انگلیس، گونزالو هفت گل به ثمر رساند. این آمار را نمی‌توان اسفناک خواند، اما از مهاجمی که چنین سابقه‌ای دارد به وضوح بیشتر انتظار می‌رود. ایگواین به همراه چلسی لیگ اروپا را فتح کرد. درست است، ایگواین تنها یک بار وارد زمین شد و کل بازی فینال را از روی نیمکت تماشا کرد. نیازی به گفتن نیست، آن‌ها در لندن از حق بازخرید آرژانتینی خودداری کردند؟

در نتیجه تابستان، گونزالو به یوونتوس بازگشت و تصمیم گرفت در این تیم بماند.

۸- آدریان ربیوت- PSG به یوونتوس

هافبک فرانسوی در جریان فصل گذشته با سرمربیان پاریس نزاع کرد. آدریان از تمدید قرارداد امتناع ورزید و شش ماه کامل بدون تمرین ماند. همه چیز به این ترتیب پیش رفت که در تابستان ربیوت ترکیب بارسلونا را دوباره پر می‌کند، اما در آخرین لحظه انتقال انجام نشد. وقتی یک بازیکن آزاد با کیفیت در بازار پیدا شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ درست است ،نمایندگان یوونتوس به سراغ او می‌آیند.

ربیوت هنوز موفق نشده است جایگاه ثابتی در ترکیب اصلی یووه پیدا کند. با این حال، خوش بینانه این است که با غیبت طولانی بلیز ماتوئیدی و امره جان، ربیوت را در ترکیب اصلی حساب کنیم. با این وجود، در ماه‌های نخست حضور این فرانسوی در تورین، از او انتظار بیشتری می‌رفت.

حالا همه چیز حکایت از آن دارد که این هافبک سومین تورنمنت بزرگ پیاپی را به عنوان عضوی از تیم فرانسه از دست خواهد داد. زیرا او به راحتی و بدون بازی نمی‌تواند به ترکیب تیم ملی راه پیدا کند.

۱۰ انتقال ناموفق سال ۲۰۱۹ در فوتبال اروپا

۷ الکسیس سانچز- منچستر یونایتد به اینترمیلان

تابستان گذشته کاملاً مشخص شد که مبادله هنریک مخیاریان با الکسیس سانچز به فاجعه‌ای برای آرسنال و منچستر یونایتد تبدیل شده است. در نتیجه، این بازیکن ارمنی رفت تا کار خود را در "رم" دوباره آغاز کند و بازیکن شیلیایی هم به میلان نقل مکان کرد. اما او نتوانست به بازیکنی کلیدی در سیستم هماهنگ تیم آنتونیو کونته تبدیل شود.

ماه اول، سانچز در حال بدست آوردن شرایط خوب خود بود و تلاش داشت وارد ترکیب تیم شود و هنگامی که توانست مربی را متقاعد کند که او را در ترکیب جای دهد، چند روز بعد مصدوم و حاشیه نشین شد.

۶- کوین-پرنس بواتنگ. ساسولو به بارسلونا

اولین شایعات درباره انتقال این فوتبالیست غنائی از "ساسولو" به پایتخت کاتالونیا، از سوی طرفداران "آبی و اناری ها" به عنوان یک شوخی تلقی شد. اما مدیریت "بارسلونا" قصد شوخی نداشت و زمستان سال گذشته این بازیکن را جذب کرد. بواتنگ به عنوان جانشین کوتاه مدت لوئیز سوارز دیده می‌شد تا این مهاجم اروگوئه‌ای کمی قبل از فصل تعیین کننده استراحت کند.

حذف "بارسلونا" در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، باعث شد کوین نتواند بیش از ۲ بازی در مسابقات و در ترکیب اصلی انجام دهد. در نتیجه، بواتنگ فقط ۴ بازی برای آبی و اناری پوشان انجام داد که در آن نتوانست برتری کسب کند.

خود این بازیکن حتی قبل از انتقال اعتراف کرد که بازی برای بارسلونا رویای اوست. تنها چیزی که می‌توان گفت این است که او به رویای خود دست یافت. بجز این، انتقال بواتنگ کاملاً بی فایده بود.

۱۰ انتقال ناموفق سال ۲۰۱۹ در فوتبال اروپا

۵- سسک فابرگاس- چلسی به موناکو

انتقال این اسپانیایی سرشناس به "موناکو" در حال غرق شدن به نظر می‌رسید ماموریتی برای نجات این مغروق باشد. در بریتانیا راه یافتن فابرگاس به تیم اصلی دشوار بود، اما نقش "پیشکسوت" در بین تیم جوان موناکو گزینه‌ای ایده آل برای ادامه کار برای یک هافبک بود.

این بازیکن اسپانیایی بلافاصله بازیکن اصلی تیم شد و هر هفته ۹۰ دقیقه بازی کرد. اما فابرگاس نیز مانند سایر موناکویی‌ها نتوانست به سطح جدیدی برسد. این تیم جواز حضور در لیگ ۱ را حفظ کرده است و اکنون در میانه جدول رده بندی است. موفقیت بزرگی از این باشگاه انتظار می‌رفت، و بحران سال گذشته داستانی موقت نبود. سسک در یک سال گذشته در فرانسه، تنها سه بازی تاثیرگذار از خود نشان داد و اخیراً کاملاً از ترکیب اصلی کنار گذاشته شده است.

۴- کریستوف پیاتک – جنوا به میلان

مهاجم لهستانی یک کشف واقعی از فصل گذشته سری آ است. ۱۹ گلی که او برای تیم جنوا زد بهانه دعوت او به "میلان" را فراهم کرد. این باشگاه افسانه‌ای ۳۵ میلیون پول برای پیاتک خرج کرد و بلافاصله او را به عنوان مهاجم اصلی در ترکیب تیم گذاشت. او با سر و صدا مرحله جدیدی از کار خود را آغاز کرد و ۱۲ گل دیگر با پیراهن قرمز و سیاه به ثمر رساند. این باشگاه با یک امتیاز از لیگ قهرمانان اروپا جا ماند و امید‌های بالایی برای سال آینده داشت.

اما شروع سریع در "میلان" جواب نداد و تا زمستان این باشگاه عنوان متوسطی را تصاحب کرد. خود پیاتک حتی از هم تیمی‌های خود کندتر شد. این فصل این مهاجم لهستانی  فقط یک گل زده است. حال بیاد بیاوریم که چقدر روسای روسونری برای کریستوف پرداخت کردند. آیا برای چند ماه موفقیت زیاد نیست؟ البته این مهاجم همچنان فرصتی برای اصلاح آمار خود در نیم فصل دوم دارد. در غیر این صورت، پیاتک می‌تواند بازیکنی "یک فصلی"باشد و یک بار مالی سنگین برای "میلان" تحمیل کند.

۳- لئوناردو پاردز - زنیت به PSG

این بازیکن آرژانتینی که سال ۲۰۱۷ با ۲۳ میلیون یورو به زنیت پیوست در حالی این تیم را به مقصد پاری سن ژرمن ترک کرد که هواداران از این خرید رضایت نداشتند.

زنیت مطابق با استاندارد‌های روسی پول هنگفتی (بیش از ۴۰ میلیون) برای انتقال این بازیکن آرژانتینی گرفت و آن را به شایستگی روی بازیکنان جدیدی  سرمایه گذاری کرد که به باشگاه سن پترزبورگ کمک کردند تا قهرمان شود. 

هواداران تیم فرانسوی کیفیت بازی پاردز را در حد مبلغ پرداخت شده نمی‌دانستند. بعداً بازیکنانی هم به طور فزاینده نارضایتی خود را از عملکرد این آرژانتینی ابراز کردند. در تابستان، به نظر نمی‌رسید که PSG به لئوناردو توجه کند و چندین بازیکن خط میانی را به طور هم زمان جذب و این آرژانتینی را به تیم ذخیره تبعید کرد.

آخرین خبر‌ها حاکی از آن است که داستان این فوتبالیست در پاریس رو به پایان است. مطبوعات فرانسوی گزارش دادند که پاردز ممکن است امره جان آلمانی در یوونتوس معاوضه شود.

۱۰ انتقال ناموفق سال ۲۰۱۹ در فوتبال اروپا

۲- ادن هازارد – چلسی به رئال مادرید

انتقال این بازیکن بلژیکی به یکی از پر سر و صداترین انتقال‌های تابستان گذشته تبدیل شد. در ازای این بازیکن، حساب بانکی چلسی با صد میلیون یورو دوباره پر شده است.

این بازیکن بلژیکی بلافاصله در "رئال" شماره هفت و عنوان ناجی تیم را در دوران پسا رونالدو دریافت کرد. اما همه چیز طبق برنامه ادن از روز اول در این باشگاه خوب پیش نرفت. در معارفه هازارد، هواداران این بازیکن را به پرخوری متهم کرده و توجه خود را به شکم بیرون زده او معطوف کردند. آن‌ها انتظار داشتند که نگرش متفاوتی نسبت به بازیکن ستاره داشته باشد.

در ابتدا آسیب دیدگی جزئی به او اجازه نداد تا در تور‌های شروع لالیگا شرکت کند و بعد‌ها عملکرد نه چندان موثر او عصبانیت هواداران رئال مادرید را به دنبال داشت. در نیم فصل اول ادن تنها یک گل در برابر گرانادا به ثمر رساند و نیمی از بازی‌های این باشگاه را به دلیل مصدومیت از دست داد.

به بیان دقیق‌تر، از "رونالدو جدید" در مادرید انتظار بیشتری می‌رفت. برای مبلغی که برای هازارد هزینه کرده بود، اسپانیایی‌ها می‌توانستند برادران میرانچوک را خریداری کنند و چه بسا حداقل یکی از آن‌ها مطمئناً قبل از مسابقات مهم سالم می‌بود.

۱- ژوائو کانسلو - یوونتوس به منچسترسیتی

بی معنی‌ترین انتقال سال گذشته؛ در ماه آگوست، قهرمانان انگلیس و ایتالیا تصمیم گرفتند مدافعان راست خود را مبادله کنند. کانسلو با ۶۵ میلیون به منچستر نقل مکان کرد و دانیلو برزیلی در مسیر برگشت قرار گرفت که برای این بازیکن، تورین ۳۷ میلیون هزینه کرد.

کانسلو که فصل گذشته بهترین فوتبال خود را نشان داد، روی نیمکت سیتی جای گرفت و پیشرفتش متوقف شد. دانیلو در رقابت با خوان کوادرادو شکست خورد. به طور کلی کواردادو کلمبیایی را می‌توان تنها شخصی دانست که از این معامله سود برده است.

در نتیجه، منچسترسیتی ۲۸ میلیون یورو هدر داد و یوونتوس هم یک مدافع راست با کیفیت بالا را که تازه شروع به پیشرفت در ایتالیا کرده بود، از دست داد.


بیشتر بخوانید:ستاره سابق بارسلونا راهی آرژانتین می‌شود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۸ دی ۱۳۹۸
به نظرم کانسلو اگه تو یونتوس می موند تو تیم منتخب سال فیفا بود احتمالا فصل یعد بهترین مدافع راست سال خواهد شد چون بازیکن شناسه
آخرین اخبار