رییس دادگستری قوچان گفت: در راستای برگزاری یک انتخابات پرشور و بدون حاشیه، از هر گونه تخلفات انتخاباتی جلوگیری کرده و با تخلفات احتمالی برخورد قانونی و قاطع انجام می‌گیرد.

فضای مجازی در قوچان به یک فضای غبار آلود تبدیل شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام آذری رییس دادگستری قوچان در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی و چالش‌های امنیتی انتخابات گفت: فضای مجازی در قوچان به یک فضای غبار آلود و گناه آلود تبدیل شده است و دستگاه قضایی با هرگونه فضاسازی، پخش شایعات و فعالیت‌های تخریبی علیه اصل انتخابات در فضای مجازی یا حقیقی برخورد قاطع قضایی خواهد کرد.

او افزود: پیشگیری از وقوع جرم یکی از وظایف اصلی دستگاه قضایی است و برای مراقبت از حقوق شهروندی باید فضای مجازی را پاکسازی کرد.

حجت الاسلام آذری تصریح کرد: کسانی که بخواهند در جریان انتخابات با طرح مسائلی وحدت مردم را خدشه دار نمایند و احساسات قومی و مذهبی را تحریک کنند شناسایی و با آنان به شدت برخورد می‌شود.

آذری با اشاره به برگزاری انتخاباتی سالم، قانون‌مند و بی طرف را ملاک عمل مسئولان نظارتی و اجرایی قلمداد کرد و گفت: باید بکوشیم تا شور و نشاط مردم ارتقاء یابد و انتخابات در فضای رقابتی و سالم برگزار شود.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی شهرستان قوچان با تأکید بر رعایت اصول اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیدا‌ها به آن‌ها توصیه کرد ضمن حفظ احترام یکدیگر، از تبلیغات غیرمجاز و خارج از چارچوب‌های قانونی خودداری کرده و برای مردم الگوی تمکین به قانون باشند.

آذری حضور سلایق و افکار مختلف در انتخابات و توجه به اصل بی طرفی و قانون مداری را از مهمترین پیش شرط‌های لازم برای حضور گسترده و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اعلام کرد و از مسئولان اجرایی انتخابات خواست تا با رعایت این پیش شرط‌ها زمینه حضور گسترده مردم را فراهم کنند.

او با اشاره به اینکه رویکرد کنونی دستگاه قضایی رویکردی پیشگیرانه در تمامی حوزه‌ها بوده است گفت: خرید رأی، تطمیع افراد و هواداران رقبا و استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی از دیگر آسیب و تخلفات انتخاباتی است که در صورت مشاهده به شدت با متخلفان برخورد خواهد شد

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در قوچان گفت: تمام سعی و تلاش دستگاه‌های مربوطه بر این است که جرائم انتخاباتی به حداقل برسد و جرمی اتفاق نیفتد و البته اگر پس از ادارات هم چنان شاهد تخلفاتی باشیم قطعا برخورد بازدارنده، قاطع و تاثر گذار با متخلفان انجام خواهد گرفت.

در ادامه ولیدخت دادستان قوچان گفت: نظارت بر فضای مجازی و رصد عملیات روانی دشمنان، مدیریت هدفمند فضای سایبری، آگاه‌سازی عمومی در خصوص جرائم انتخاباتی، می‌تواند راهی برای برگزاری انتخابات سالم و بدون تخلف باشد.

او افزود: نامزد‌ها از ایراد تهمت و افترا، نشر اکاذیب، بیان مطالب خلاف واقع، رفتار‌ها و گفتار‌های مغایر شئون و هنجار شکنانه جدا خودداری کنند و بدانند که مردم بصیر و هوشیار هستند.

دادستان قوچان با تشریح تدابیر و اقدامات پیشگیرانه و مقابله با جرایم و تخلفات انتخاباتی قبل از روز اخذ رأی در شهرستان قوچان بیان کرد: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی ضمن رصد و شناسایی عوامل ساخت و پخش شایعات مخرب و مخل نظم و امنیت عمومی، در فضای حقیقی و مجازی، متخلفین و مجرمین را به شعب ویژه‌ی قضایی رسیدگی به جرایم انتخاباتی معرفی خواهد کرد.
 
انتهای پیام//ح.خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.