مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از صادرات بیش از ۷ میلیون تن انواع کالا از این پایانه بندری در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) درخصوص وضعیت صادرات کالا از طریق این پایانه بندری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در ۹ ماهه امسال، بیش از ۷ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۴۹۷ تن انواع کالا بارگیری و صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک درصد افزایش می‌دهد.

او با اشاره به اهتمام این مجتمع بزرگ بندری به بهره گیری از رویه حمل کالای داخلی از راه دریا (کاپوتاژ) افزود: طی مدت مذکور بیش از ۸۰ هزار تن گندم با این روش به بندر چابهار به منظور صادرات به کشور‌های دیگرجابجا شده است.

به گفته دریس، همچنین کالا‌های متفرقه (جنرال کارگو)، کالای کیسه ای، فله خشک، خاک معدنی، سرباز فلزات و مصالح ساختمانی فله از جمله محموله های صادراتی عنوان کرد که در این مجتمع بزرگ بندری بارگیری شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه میزان بارگیری کالای کانتینری در ۹ ماهه سال جاری به لحاظ تناژی ۷۵۲ هزار تن معادل ۵۲ هزار TEU برشمرد که از رشدی ۳۲ درصدی برخوردار بوده است.

این مقام مسئول بیان کرد: تشویق بازرگانان به ارزآوری، اولویت یافتن صادرات غیرنفتی و ارتقای کیفیت خدمات تخلیه و بارگیری به صاحبان کالا از اهم دلایل رشد بارگیری محموله های صادراتی در بازه زمانی مذکور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.