فرماندار هشترود بر استفاده ازنما‌های بومی به جای رومی در ساختمانهای سطح شهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، امینیان فرماندار هشترود در کمیته ارتقاء سیما و منظر شهری بر استفاده ازنما‌های بومی به جای رومی در ساختمانهای سطح شهر تاکید کرد.

 امینیان گفت: شهرداران هشترود و نظرکهریزی باید به ساختمان‌های فاقد نما پروانه ساخت ندهند و تاکید بر نمای بومی داشته باشند نه نما‌های فانتزی و رومی.

فرماندار هشترود با بیان اینکه شهر هشترود شدیداً نیازمند ارتقاء کیفی بصری و ادراکی سیما و منظر شهری است گفت: شهرداری باید منطقه‌ای از شهر را به صورت پایلوت برای این کار انتخاب کند.

فرماندار هشترود با تاکید بر اینکه چشم داشت به منابع دولتی گره گشای مسائل و مشکلات شهر نبوده و لازم است مردم خود در امور شهر مشارکت و احساس مسئولیت کنند گفت: لازمه جلب مشارکت مردم ایجاد اعتماد عمومی در بین افراد جامعه است و این مسئله شدنی نیست جز از طریق شفافیت.

او ازادارات خواست بدهی‌های خود را به شهرداری تا پایان سال پرداخت کنند.

توجه به مسئله آموزش شهروندان در حوزه‌ها مختلف به منظور جلب مشارکت آنان، ساماندهی و استاندارد سازی تابلو‌های شهری، ساماندهی اراضی بایر در سطح شهر توسط شهرداری، برگزاری مسابقه برای طراحی المان و یادمان شهری و توجه به استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه همچون قلعه ضحاک، استفاده از آجر‌هایی که در معماری شهر تناسب دارند حداقل در بافت قدیمی و تاریخی شهر، توجه به روشنائی شهر در شب‌ها، خارج کردن دامداری‌ها از شهر هشترودو نظرکهریزی از جمله مسائل و مواردی بود که در این جلسه مورد تاکید فرماندار قرار گرفت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار