یکی از کارآفرینان کرمانشاهی گفت : نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه زمینه موفقیت کارآفرینان را فراهم می‌کند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمد محسنی‌سرشت یک کارآفرین کرمانشاهی گفت : در امر کارآفرینی روند اداری به نحوی دشوار است که در برخی ادارات از یک شرکت تازه تاسیس توقع هم سطح با یک کارخانه با قدمت بالا را دارند، ولی نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه زمینه موفقیت کارآفرینان را فراهم می‌کند.

او گفت : از زمان دانشگاه یک بار دیدم که در جایی روغن حیوانی درست می‌کنند و این امر برای من تبدیل به یک دغدغه ذهنی شد که فرآیند ساخت روغن را مکانیزه کنیم و تا امروز موفق بوده‌ایم.

او در خصوص زمینه فعالیت خود گفت: کار ما تولید روغن کرمانشاهی به‌صورت مکانیزه و شرکت ما یک شرکت دانش‌بنیان است.
 این کارآفرین کرمانشاهی،گفت: ما یک‌سری کار‌های تحقیقاتی روی روغن کرمانشاهی انجام دادیم، اسید‌های چربی که به نوعی اضافی هستند و نبود آن‌ها در روغن موجب مفیدتر بودن روغن می‌شود را از آن جدا می‌کنیم.

محسنی‌سرشت گفت: ما علاوه بر مکانیزه کردن روال تولید روغن کار مشاوره‌ای برای کارخانجات دیگر را نیز انجام می‌دهیم و در برخی موارد در راه اندازی خطوط نقشی داشته ایم.

او گفت: ما یک زمانی هیچ کارگری نداشتیم، ولی امروزه حدود چهار نفر کارگر به صورت مستقیم و ۷ نفر هم به شکل غیر مستقیم در این روال تولیدی مشغول به کار شدند.

محسنی سرشت در خصوص توسعه فعالیت گفت: در آغاز فعالیت ما ماهی یک کیلو فروش هم نداشتیم، اما امروزه میزان فروش به ماهی ۴ هزار کیلو رسیده است که این حجم از پیشرفت از لحاظ تولید قابل توجه است.

او مسئولین را مخاطب قرار داد و گفت: در امر کارآفرینی روند اداری به نحوی دشوار است مثلاً در یک اداره از یک شرکت تازه بنیان توقع هم سطحی با یک کارخانه با قدمت بالا را دارند و تمام آیتم‌های یک کارخانه را به طور کامل و دقیق از یک شرکت تازه بنیان تقاضا دارند که این امر برای یک کسب و کار نوپا مشکل‌ساز است.

این کارآفرین کرمانشاهی گفت: نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه زمینه موفقیت کارآفرینان را فراهم می‌کند و به ما کمک کرده تا بتوانیم خود را نشان بدهیم.

محسنسی سرشت با تقدیر از زحمات مجموعه نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه برای عرضه تولیدات خود، گفت: فرصتی که در نمایشگاه بین‌المللی برای ما فراهم شده در رونق کار ما موثر است و اگر همه بخش‌ها چنین حمایت کنند شاهد رونق تولید مد نظر مقام معظم رهبری بیش از پیش خواهیم بود.

او گفت: افرادی که در زمینه صنعت فعالیت دارند باید از خود صنعتگران باشند تا بتوانند درد یک کارآفرین را درک کنند در ۸۰ درصد از کشور‌های خارجی کارآفرینان در آغاز فعالیت از مالیات و پرداخت بیمه هستند و در برخی کشور‌ها هم به کارآفرینان در مدت کوتاه‌تری اقامت داده می‌شود اگر مسئولین به فکر کارآفرینان باشند به کل جامعه کمک می‌شود.

محسنی سرشت در پایان توصیه‌هایی برای جوانان همشهری خود دارد که در امر کارآفرینی همیشه باید منطقی فکر کرد و با تکیه بر توانایی‌های خود به موفقیت امید داشته و به ترس خود غلبه کنند و بتوانند برای خود و دیگران ایجاد اشتغال کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.