شرکت گاز گیلان با بهره‌مند سازی همه شهر‌ها و ۲ هزار ۱۵ روستای گیلان درصد متوسط بهره مندی خانوار‌های استان را به ۹۸ درصد افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ،  حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: با تلاش کارکنان این شرکت، ۲ هزار و ۱۵ روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده است و درصد بهره مندی روستایی استان به ۹۵.۱ درصد رسیده و این درحالی است که متوسط بهره مندی خانوار‌های روستایی در سطح کشور ۷۹ درصد است.

او، به گاز دار بودن ۵۱ شهر گیلان نیز اشاره کرد و افزود: همه شهر‌ها به غیر از ماسوله (به دلیل داشتن بافت تاریخی) از نعمت گاز برخوردار هستند و درصد بهره مندی شهری در گیلان ۹۹.۹۷ درصد است که از متوسط کشوری (۹۷.۵ درصد) بیشتر است.

حسین اکبر گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار و ۹۱۵ کیلومتر در گیلان شبکه گاز اجرا و بیش از ۵۹۱ هزار انشعاب گاز در استان نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان، تعداد مشترکان گاز استان را در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۸۶ هزار مشترک اعلام کرد و افزود: از این تعداد مشترک ۷۷ هزار و ۵۵۵ مشترک تجاری، ۵ هزار و ۶۶۶ مشترک صنعتی، ۶۳۰ هزار و ۱۸۲ مشترک خانگی شهری و ۳۷۳ هزار و ۲۵۶ مشترک خانگی روستایی و ۳ مشترک نیروگاهی است.

حسین اکبر، در پایان از برنامه ریزی این شرکت برای اجرای عملیات گازرسانی به ۱۱۵ روستای صعب العبور و کوهستانی استان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۲۰ روستا در دهه فجر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: وزارت نیرو ، شرکت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.