رئیس‌اداره سوادآموزی شهرستان باغملک در پیامی ۷دی ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی را تبریک گفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد واعظی رئیس‌اداره سوادآموزی شهرستان باغملک امروز شنبه با صدور پیامی ۷دی ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی را تبریک گفت.

متن پیام واعظی به شرح ذیل است:

به نام خدا
ن و القلم وما یسطرون

اولین کلمه و نخستین فرمان آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است و یکی از شاخص‌های رشد در جوامع متمدن، میزان بهره مندی مردم آن کشور ازحداقل سواد خواندن و نوشتن است.

بدیهی است مبارزه بابیسوادی نه تنها در مقوله توسعه فرهنگی به عنوان نخستین گام قلمداد می‌شود، بلکه در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی وسیاسی نیز حایزاهمیت ویژه‌ای است و هرچه افراد جامعه به سمت باسوادشدن پیش روند، یقینا سیرتحول و رویکرد آن جامعه به سمت توسعه سریع‌تر خواهد بود.

سوادوآگاهی، ابزاراصلی توسعه اقتصادی، اجتماعی، حفظ محیط زیست و هم چنین ابزار مهمی برای کاهش فقروگسترش فرصت‌های شغلی، بهبودسلامت، بهداشت خانواده و دستیابی به توسعه حقیقی و پایداراست.

پس از پیروزی انقلاب به رهبری امام راحل و وجود ۵۳ درصد جمعیت بی سواد کشور، معظم له در دی ماه  ۱۳۵۸فرمان تاسیس نهضت سوادآموزی را صادر و همه باسوادان را برای یاد دادن و همه بی سوادان را برای یادگرفتن مکلف نمودند.

هم اکنون با گذشت ۴دهه از فعالیت‌های سوادآموزی توفیقات بسیار و رشد چشمگیری در ارتقا سطح سواد جامعه حاصل گردید و درصد باسوادی کشور در گروه سنی ۱۰ تا  ۴۹سال به ۹۴/۷درصدوشهرسنان باغملک به  ۸۹درصدرسید که دراین مدت ۵۰ درصد رشدباسوادی داشته ایم.

اینجانب ضمن گرامیداشت ۷ دی ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی این روز فرخنده را به کلیه دست اندرکاران، صاحب نظران، مدیران، معلمان کارشناسان، پیشکسوتان تلاشگران عرصه سوادآموزی بخصوص راهبران، آموزشیاران و آموزش دهندگان سخت کوش و سوادآموزان تبریک عرض نموده و از زحمات بی شائبه و خالصانه این عزیزان تقدیر و تشکر می‌نمایم.

پیروز، سربلند و سعادتمند باشید.

محمد واعظی
رئیس‌اداره سوادآموزی شهرستان باغملک

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.