رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: در نه ماهه امسال یک هزار و ۱۶۴ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات شامل ۶۹۰ عملیات اطفاء حریق و ۴۷۴ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سهیل فضل وزیری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: این سازمان در راستای انجام به موقع امداد رسانی شایسته به شهروندان در زمان بروز حوادث و کاهش خسارات جانی و مالی شهروندان همواره کوشا بوده است.

او افزود: آتش نشانان این سازمان علاوه بر انجام ماموریت در داخل سطح شهر در حوادث خارج از محدوده هم امداد رسانی نموده است.

فضل وزیری اعلام کرد: در نه ماهه سالجاری یک هزار و ۱۶۴ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان این سازمان انجام شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج تصریح کرد: عملیات‌های صورت گرفته شامل ۶۹۰ عملیات اطفاء حریق و ۴۷۴ عملیات امداد و نجات بوده است.

او اعلام کرد: از ۶۹۰ عملیات اطفاء حریق صورت گرفته ۴۳۲ عملیات مربوط به اطفاء حریق فضا‌های سبز، کشاورزی، مراتع و جنگل‌ها، ۹۸ مورد مسکونی، ۴۶ مورد تجاری، ۵۹ مورد خودرو و ماشین آلات، ۲۲ فقره ضایعات و زباله، ۸ مورد انبار، ۶ فقره صنعتی، تاسیسات شهری ۲ مورد، مراکز بهداشتی و درمانی ۲ مورد، اداری ۲ مورد، مراکز تجمعی و آموزشی یک فقره و ۱۲ فقره مربوط به سایر موارد بوده است.

فضل وزیری در خصوص آمار عملیات‌های امداد و نجات در نه ماهه امسال گفت: ۲۱۱ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ۷۷ مورد گیر کردن در آسانسور، ۳۹ فقره گیر کردن انگشتر، ۳۲ فقره تصادف، ۳۱ فقره بسته شدن درب، ۲۳ مورد آبگرفتگی و سیلاب، ۱۳ مورد سقوط در چاه و ریزش آن، ۴ مورد سقوط اشیاء، ۴ فقره خفگی و گاز گرفتگی، ۳ فقره سقوط از ارتفاع، ۴ مورد ریزش آوار، ۲ مورد غواصی، ۳ مورد برق گرفتگی، ۴ فقره انفجار گاز و ۲۴ فقره نیز سایر موارد بوده است.

او بیان کرد: در عملیات انجام شده ۷۳ نفر از شهروندان و ۳ نفر از آتش نشانان دچار آسیب دیدگی شده و ۸ نفر از شهروندان نیز متاسفانه جان خود را از دست دادند.

وی یادآور شد: در نه ماهه امسال ۶۵۳۴ نفر تحت آموزش قرار گرفته که از این تعداد ۷۶۸ نفر به صورت درون سازمانی و ۵۷۶۶ نفر نیز به صورت برون سازمانی بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج در نهایت گفت: تعداد ماموریت‌های انجام شده در داخل محدوده شهر ۱۱۴۵، خارج محدوده ۱۳ مورد و ۶ مورد نیز در روستا‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: حوادث ، امداد و نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.