مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه گفت : با وجود بارش برف و باران تمام جاده‌های استان باز و تردد در آن‌ها در جریان دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه گفت : از ابتدای بارش برف در راه‌های ارتباطی، بلافاصله نیرو‌های راهداری این اداره کل به همراه ماشین آلات و تجهیزات به این محور‌ها اعزام و عملیات برفروبی انجام شده است.

او شدت بارش برف را در روز‌های پنجشنبه و جمعه در حوزه اورامانات و اسلام آبادغرب اعلام کرد و گفت : با وجود بارش پراکنده برف در محور‌های پاوه - نودشه (سه راهی شهدا)، سنقر – قروه (گردنه خسروآباد)، میانراهان- سنقر (گردنه مله ماس)، گردنه حسن آباد، گردنه چهارزبر تردد روان و آرام در این محور‌ها برقرار بود و اکنون نیز مشکلی برای تردد وجود ندارد.

او افزود: اکنون تمامی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان تردد مشکلی ندارد، اما به رانندگان توصیه می‌شود در عبور از گردنه‌ها زنجیرچرخ به همراه داشته و با احتیاط عبور کنند.

کرمی افزود: شهروندان برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های استان می‌توانند از طریق تلفن گویای ۱۴۱ اطلاعات راه‌های استان و کشور را دریافت نمایند.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه از پاوه با ۲۴ میلی‌متر بارندگی به عنوان پربارش‌ترین شهر استان در ۴۸ ساعت گذشته نام برد و گفت: در این مدت روانسر با حدود ۲۱ میلی متر و گیلانغرب با ۱۵ میلی متر در رده‌های دوم و سوم پربارش‌ترین شهر‌های استان قرار گرفتند.

علی محمد زوراوند افزود: اسلام آبادغرب، کرمانشاه، جوانرود و گواور نیز در ۴۸ ساعت اخیر میانگین بارش در آن‌ها به ۱۰ و یا بیشتر رسیده است.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه میانگین بارش‌های سال زراعی جاری را نیز بیش از ۱۴۳ میلی متر ذکر کرد و افزود: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳۰۲ میلی متر بوده ۵۳ درصد و نسبت به بارش‌های بلندمدت نیز هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.