معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای غرب از تعویض ۱۵ دستگاه کلید پنوماتیک قدیمی و فرسوده با کلیدهای ساخت داخل از نوع پارس‌سوئیچ در پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه بیستون خبر داد.

 نیروگاه بیستونبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  سیامک محمدی‌حسینی معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: در مدت سه سال، ۱۵ دستگاه کلید پنوماتیک قدیمی و فرسوده با کلیدهای ساخت داخل از نوع پارس‌سوئیچ در پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه بیستون توسط بخش تجهیزات پست تعویض شدند.

او با اشاره به انجام تعمیرات اساسی در برخی از ترانسفورماتورهای قدرت واقع در پست‌های سرپل‌ذهاب، میانراهان، هوانیروز، نگل و دیواندره ۲۳۰ کیلوولت افزود: بازسازی عایق بوشینگی پست سیار ۲۳۰ کیلوولت میتسوبیشی و اصلاح و رفع اشکال سکسیونر و سکسیونر ارت این پست، اصلاح کنسرواتور ترانسفورماتورهای قدرت پست سرپل‌ذهاب ۲۳۰/۶۳ کیلوولت از طریق ایزوله نمودن روغن تانک اصلی از محفظه دایورترسوییچ از دیگر اقدامات بخش تجهیزات پست می‌باشد.

حسینی گفت: انجام تست‌های الکتریکال و تست تانژانت‌دلتا در ترانسفورماتورهای قدرت انجام شد که نتایج تست تعدادی از بوشینگ‌ها نامناسب بود و نسبت به تعویض و آداپتاسیون بوشینگ‌ها اقدام گردید.

او با اشاره به اورهال ۲۰ دستگاه تپ‌چنجر ترانسفورماتور قدرت در پست‌های انتقال و فوق‌توزیع خاطرنشان ساخت: تعویض سکسیونرهای آلمان شرقی فرسوده فوق‌توزیع در تعدادی از پست‌ها با سکسیونر ساخت داخل از نوع پارس‌سوئیچ، نمونه‌گیری و تست شیمیایی و گاز کروماتوگرافی روغن ترانسفورماتورهای قدرت، سرویس ۲۶ باسبار ۲۰ کیلوولت در پست‌های فوق‌توزیع از اقدامات بخش تجهیزات پست این معاونت می‌باشد.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای غرب، اصلاح و نصب دریچه تهویه هوا در هشت دستگاه ترانسفورماتور قدرت و کمپکت دارای باکس کابل را از دیگر اقدامات بخش تجهیزات پست عنوان کرد و گفت: اصلاح ساختار ناقص پست موچش با نصب و راه‌اندازی فیدرخانه ۲۰ کیلوولت سیار پست موچش و نصب باتریخانه، رفع اشکالات ناشی از نواقص خازن‌ها در همه پست‌های فوق‌توزیع و استفاده از ظرفیت کامل آنها به‌منظور گذر از پیک تابستان، تست پیوستگی سیستم زمین تجهیزات پست‌ها و اندازه‌گیری مقاومت زمین در همه پست‌های انتقال و فوق‌توزیع از دیگر اقدامات این بخش است.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.