گزارش/

دلیل اختلاف چشمگیر قیمت گوشت از مبدا تا مقصد چیست؟ / دلال‌ها گوشت را ۴۵ هزار تومان گران کردند

با وجود گلایه مندی دامداران از انباشتگی دام در واحد‌های دامداری و افت محسوس قیمت، اما قیمت گوشت در خرده فروشی‌ها همچنان بالاست.

دلیل اختلاف چشمگیر قیمت گوشت از مبدا تا مقصد چیستبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سال گذشته در پی نوسان نرخ ارز، بسیاری از قاچاقچیان اقدام به خروج غیرقانونی دام از مرزهای کشور کردند که همین امر زمینه را برای کمبود و التهاب قیمت در بازار فراهم کرد و کار را به جایی رساند که مسئولان در شرایط بحران ارزی و جنگ اقتصادی اقدام به واردات بی رویه گوشت کردند که این امر علاوه بر خروج‌ارز زمینه را برای نابودی تولید داخل فراهم کرد.

آمارها نشان می دهد که امسال به سبب شرایط مساعد مرتع و بارش های مناسب، تولید دام سبک و سنگین در حدی است که بسیاری از دامداران از انباشتگی دام در واحدهای دامداری گلایه مند هستند و همواره خواهان تدابیری همچون صادرات برای رفع معضل کنونی هستند که در مقابل رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی معتقد است که داشته های فعلی تنها جوابگوی نیاز بازار است و صدور مجوز صادرات دام هر چند محدود می تواند بر تلاطم بازار گوشت دامن بزند.

ماجرا تنها به این جا ختم نمی شود چرا که بنابر آمارهای مختلف از میزان انباشتگی دام در استان های مختلف انتظار می رفت که قیمت گوشت برای مصرف کننده افت محسوسی داشته باشد که متاسفانه علی رغم کاهش قیمت دام، نرخ گوشت در قصابی ها همچنان بالاست و هر یک از فروشندگان دلایلی برای این گرانی ها مطرح می کنند که با این وجود جای این سوال مطرح است که گره کور گرانی گوشت قرمز چه زمانی باز خواهد شد؟

بسیاری از مسئولان بر این باورند امسال با وجود شرایط مساعد مرتع و افزایش تولید، قیمت دام زنده نسبت به ماه های ابتدای سال بیش از ۱۰ هزار تومان کاهش یافته که با این وجود اختلاف قیمت از مبدا تا مقصد همچنان بالاست و به نظر می رسد طراحی اپلیکیشن فعلی مبنی بر عرضه روزانه یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ راس دام در تهران و توزیع به اتحادیه بسته بندی به منظور کاهش دست واسطه گران و دلالان می تواند در کاهش قیمت گوشت در بازار تاثیر‌بسزایی داشته باشد.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از آخرین وضعیت انباشت دام در واحدهای دامداری و راهکارهای کاهش دام و کنترل قیمت در بازار با خبر شویم:

روند نزولی قیمت گوشت قرمز در بازار/طراحی اپلیکشن عرضه مستقیم گوشت دست واسطه گران و دلالان را کوتاه می کند

کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مشکل خاصی در جابه جایی دام وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر عرضه دام طبق روال در حال انجام است و مشکل خاصی در جابه جایی دام به تهران وجود ندارد چرا که بخشی از گوشت مصرفی از اطراف تامین و توزیع می شود‌.

وی با اشاره به اینکه قیمت گوشت در بازار رو به کاهش است، افزود: با توجه به شرایط مساعد عرضه، پیش بینی می شود که قیمت گوشت گوسفندی به ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان برسد.

قندالی قیمت کنونی هر کیلو دام سبک زنده در عمده فروشی ها را ۳۵ تا ۳۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در تک فروشی ها با نرخ های بالاتر عرضه می شود که مورد ملاک ما نیست.

رئیس سازمان امور عشایر از اُفت ۱۰ هزار تومانی قیمت دام زنده نسبت به ۲ ماه اخیر خبر داد و گفت:  قیمت گوشت در خرده فروشی ها در سایه سودجویی عوامل واسطه و دلال همچنان بالاست.

دلیل اختلاف چشمگیر قیمت گوشت از مبدا تا مقصد چیست

وی با انتقاد از این مسئله که اختلاف قیمت گوشت از مبدا تا مقصد بالاست، بیان کرد: البته در برخی شهرستان ها و مراکز استان قیمت دام از محل پرورش تا فروش تفاوت چندانی ندارد و تنها در کلانشهرها و تهران اختلافاتی وجود دارد.

وی عرضه مستقیم دام به کشتارگاه را راه حل کنترل قیمت در بازار برشمرد و گفت: عشایر برای کوتاه کردن دست واسطه ها و دلالان بخشی از دام خود را به طور مستقیم به کشتارگاه ها تحویل می دهند که این امر در به حداقل رساندن فاصله تاثیر بسزایی دارد.

این مقام مسئول درباره اینکه آیا امکان طراحی اپیلیکشن برای عرضه مستقیم گوشت وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر با همکاری تشکل ها و اتحادیه های بسته بندی مذاکراتی داشتیم تا روزانه یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ راس دام در تهران عرضه کنند و مقدمات این کار فراهم شده است تا با توزیع مستقیم علاوه بر کوتاه شدن دست واسطه ها و دلالان، سود به جیب عشایر برود.

انباشت دام در تمامی استان ها مازاد بر نیاز کشور است/انباشت بیش از ۶۰ هزار راس گوساله پروار شده در واحدهای دامداری

سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از انباشت دام در واحدهای دامداری اظهار کرد: بنابر آخرین آمار انباشت دام در تمامی استان ها مازاد بر نیاز بازار است.

وی افزود: با توجه به انباشت دام در واحدهای دامداری، هزینه نگه داری بسیار بالاست که این امر بر قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد.

سلطانی درباره آخرین پیگیری ها پیرامون صادرات مازاد دام بیان کرد: با وجود پیگیری های مکرر اتحادیه از مسئولان ذی ربط، هنوز به نتیجه ای در این خصوص نرسیدیم.

وی افزود: موضوع انباشت دام از واحدهای دامداری باید از جهات مختلف مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت صادرات مشکلی برای تنظیم بازار پیش نیاید.

سلطانی صادرات دام زنده مازاد بر نیاز کشور را سوپاپ قابل اطمینانی دانست و گفت: مازاد دام کشور باید به بازارهای هدف صادر شود تا به تولیدکننده و بازار داخل آسیبی وارد نشود.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور ادامه داد: اگرچه آمار مختلفی از انباشت دام در واحدها مطرح است، اما آخرین برآوردها نشان می دهد که بیش از ۶۰ هزار راس دام گوساله پروارشده بالاتر از وزن واقعی در دامداری ها موجود است.

وی خرید تضمینی را یکی دیگر از راهکارهای کاهش انباشت دام در واحدهای دامداری برشمرد و افزود: تامین کنندگان می توانند با خرید مازاد و ذخیره سازی گوشت می توانند از انباشت دام در واحدهای دامداری بکاهند.

دلیل اختلاف چشمگیر قیمت گوشت از مبدا تا مقصد چیست
این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری در واحدهای دامداری گفت: با وجود آنکه ازدیاد تراکم دام در واحدهای دامداری منجر به شیوع بیماری های مختلف می شود، اما تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است، در حالیکه استمرار این روند ممکن است منجر به اشاعه بیماری در واحدهای دامداری شود.

مدیر عامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو گوساله زنده از ۴۱ هزار به ۲۵ هزار تومان رسیده است، بیان کرد: این در حالی است که قیمت گوشت در خرده فروشی ها همچنان بالاست و علی رغم کاهش قیمت دام، نرخ گوشت افت محسوسی در بازار نداشته است.

وی قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله را ۶۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر گوشت با نرخ های بالاتری در بازار عرضه می شود که هر یک از فروشندگان دلایل خاص خود را برای این گرانی ها مطرح می کنند.

سلطانی ادامه داد: در شرایط فعلی تحریم، مسئولان متولی تنظیم بازار اقدام به ذخیره سازی کالا کنند تا در موقع لزوم عرضه شود.

ضرورت صادرات ۲۰ هزار راس گوساله پروار شده/واردات ۳ برابری گوشت بیش از نیاز بازار

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه وضعیت صنعت دامداری کشور در بحران به سر می برد، اظهار کرد: هم اکنون بالغ بر ۳۶۰ هزار راس دام سنگین و سبک در واحدهای دامداری انباشت شده است.


وی افزود: با وجود آنکه ۹۵ درصد گوشت مورد نیاز در داخل تولید می شود، واردات بی رویه گوشت مازاد بر نیاز مصرف طی ماه های اخیر ضربه مهلکی به تولید داخل وارد می کند.


مقدسی ادامه داد: استمرار واردات بی رویه گوشت موجب شده دامداران دوره بعد گوساله نریزند.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه واردات بی رویه گوشت قرمز منجر به خروج ارز از کشور می شود، بیان کرد: سال گذشته که کشور دچار جنگ‌اقتصادی شد، مسئولان ذی ربط اقدام به واردات بی رویه گوشت کردند که این امر موجب شد گوشت روی دست تولیدکنندگان باقی بماند.
وی با تاکید بر صادرات مازاد دام به بازارهای هدف گفت: با توجه به انباشت دام در واحدهای دامداری، مسئولان ذی ربط باید مجوز صادرات ۲۰ هزار راس گوساله بالای ۵۰۰ کیلو را بدهند تا دامداران از بحران فعلی خارج شود.


رئیس انجمن صنفی گاوداران قیمت تمام شده هر کیلو گوساله را ۳۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هم اکنون هر کیلو گوساله زنده با نرخ ۲۵ هزار تومان فروخته می شود‌.


به گفته وی، در حال حاضر قیمت هر کیلو دام زنده از ۳۹ هزار تومان ابتدای سال به ۲۵ هزار تومان کاهش یافته که این امر بیانگر زیان ۶ هزارتومانی دامداران در فروش هر کیلو دام است.


مقدسی با اشاره به اینکه ۳ برابر نیاز کشور گوشت وارد شده است، تصریح کرد: با توجه به انباشت دام در واحدهای دامداری انتظار می رود هر چه سریع تر به داد دامداران برسند، در غیر این صورت تولید داخل در ورطه نابودی قرار می گیرد.

۳ راهکار وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش انباشت دام/انباشت ۱۴۰ هزار راس دام‌ سبک در تهران

منصور پوریان رئیس شورای صادرکنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افت محسوس قیمت دام سنگین در بازار خبر داد و گفت: با توجه به انباشت چشمگیر دام در واحدهای دامداری، وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاداتی مبنی بر محدودیت واردات، خرید تضمینی یا صادرات دام را به وزارت صنعت داده است.


وی افزود: با وجود انباشتگی دام و وضعیت مساعد تولید، قیمت گوشت در خرده فروشی ها همچنان بالاست که این امر با واکنش شدید مصرف کنندگان روبرو شده است. بنابر آخرین آمار سازمان دامپزشکی از انباشت ۱۴۰ هزار راس دام سبک در تهران خبر داده است.


رئیس شورای صادرکنندگان کشور قیمت کنونی هر کیلو دام سنگین را ۲۵ هزار تومان و دام سبک را ۳۵ هزار تومان اعلام کرد.


به گفته وی، با وجود مرتع های مناسب جمعیت دام سبک در واحدهای دامداری به حدی رسیده که با انبوه دام در بخش سبک و سنگین روبرو هستیم‌.


این مقام مسئول قیمت هر کیلو لاشه دام سنگین را ۵۰ تا ۵۳ هزار تومان و لاشه دام سبک ۷۰ هزار تومان در عمده فروشی ها اعلام کرد.


پوریان در پایان تصریح کرد: بنابر آمار تعداد دام هایی که از مرز ۴۰۰ کیلوبالا رفت به مرز ۵۰ درصد رسید که این امر نشان می دهد دامداران با مشکلات متعددی رو به رو هستند‌.

با وجود انبوه دام و مازاد عرضه بر تقاضا انتظار می رود متولیان امر تدابیری بیندیشند تا ضمن جلوگیری از شیوع بیماری و مشکلات متعدد برای دامداران، قیمت گوشت متناسب با دام زنده در بازار توزیع شود تا مصرف کنندگان هم از حیث افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل ناشی از شرایط مساعد مرتع و علوفه بهره برند.

گزارش از آزاده محبی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۷:۱۹ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
اگه تو کشور تورم هست باید به همه به یه میزان تاثیر داشته باشه نه اینکه یه عده اقلامشون ۳،۴ برابر بشه یه عده ارزون بشه وسایلاشون،،دامدار بدبخت در عرض یه سال سرمایش یک چهارم شده و این یعنی ور شکستگی،ظلم کنید ببینیم آخرش چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی حسنوند
۲۳:۱۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
اقای ملکی ما دام دار ها چه گناهی کردیم .چند ماه زحمت کشیدیم .حدود ۴۰میلیون کاه علوفه خریدیم . بعد شما یک ساعته تصمیم میگیری که گوشت رو صادر نکنی . اصلا سود زحمتمون هیچ ما خدارو خوش میاد ما ضرد کنیم . الان هر گوسفند پرواری سه ماه طول میکشد ک گوشت بگیرد ولی در این سه ما حدود ۸۰۰ تا ۱میلیون خرج میخورد . الان ما چیکار کنیم ما زحمت میکشیم ولی شما امثال شما مفت مفت گوشت ارزون میخورن .آیا این ظلم نیست در حق دامدار ؟؟؟؟؟؟الان کی پاسخ گوی ما هستش ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۳۰ دی ۱۳۹۸
تاسف بار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۰ دی ۱۳۹۸
همه چیز قیمتش چند برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۷ دی ۱۳۹۸
دلیلش چیزی نیست بجز تخریب مراتع با زیاد شدن تعداد دامهای کشور که چندین برابر ظرفیت مراتع هست که همین خشکسالی ها و تغییرات آب و هوایی یکی از دلایلش هست. وقتی دولت دستورات فرمایشی بیرون رو اجرا کنه میشه همین و ویرانی کشور. والا هیچ دلیلی برا گرانی گوشت نیست چون تعداد گوسفند و گاو تو این دوسال بصورت وحشتناک رو به ازدیاد گذاشته . من یکی از اهالی شمال غرب کشورم و بچشم میبینم که اکوسیستم داره تخریب میشه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۰۷ ۰۷ دی ۱۳۹۸
کدوم دامدار بره 45تا 55کیلویی را 35هزار تومن می ده .
گوسفند درب دامداری خیلی ارزون بدن 38هزار تومن کمتر نمی دن اونوقت یک گوسفند 50کیلویی 23کیلو لاشه می ده شما حساب کنید جگر 120هزار تومن کله پاچه 90 هزار تومن پوست 30هزار تومنکه جمع آن می شود240هزار تومن منهای هزینه کشتارگاه وحمل نقل که می شود 120هزار تومن از 240 هزار تومن کم بشه 120هزار می مونه گوسفند 50 کیلویی ضربدر 38هزار تومنی شود1900000تومن و120هزارتومن کله بار هم ازش کم کنیم یک گوسفند 50کیلویی1780000تومن برای قصاب تموم میشه واون را تقسیم یر 23کیلو لاشه گوسفند کنیمکیلویی برای قصاب تموم میشه 78هزارتومن ما هم الان تو قصابی گوسفند را می دیم 85 هزار تومان کمترین سود هزینه یخچال واینکه بعضی اوقات گوسفند به دلیل مشکلات وبیماریهای مخفی در آن از چرخه کشتار حذف میشه واینجا باید ضرر را قصاب بده
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۹ دی ۱۳۹۸
احسنت سعید عالی بود.
بااین حسابها گوشت خوردن ضرر زیادی داره ونخوریم بهتره
انشاءالله خداوند بشماهم شفاعی بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۷ دی ۱۳۹۸
دستگاههای نظارتی مردن که دلالها تو همه بازارها جولان میدن و هر غلطی دلشون میخواد میکنن؟؟؟ همه بدبختی ما از نبود نظارت درست و ناظران درستکاره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۴۰ ۰۷ دی ۱۳۹۸
سلام
بله
وقتی قیمت خوراک و آذوغه دام از طرفی بره بالا و از طرفی واردات گوشت انجام بشه... دامدار باید بره بمیره... و وقتی هم دامدار نابود شد... گوشت ملت میفته دست دلالان و هرچی بگن باید بگید چشم

بنده و پدر و دوستانم دامدارانی هستیم که بخاطر اینکه خواستیم پولمان را در جهت رشد کشور در جهت تولید بگزاریم، الآن ورشکسته شدیم
مجبور شدیم دام گران بخریم و بعد هم آذوغه بسیار گران ... و الآن مجبوریم با قیمت بسیار پایین گوسفندانمان را بفروشیم
هر روز گوسفندان هم آذوغه میخواهند و پولی برای خرید آذوغه نیست، پس باید زود بفروشیم و نمیتوانیم نگه داریم
مشتری هم نیست و همه گوشت وارداتی میخورند
قیمتها را هم آنچنان آورده اند پایین (برای ما پایین است، تا برسد به شما گران میشود) که نمیشود فروخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۸ دی ۱۳۹۸
اقا رضا گل گفتی ..‌‌..پدرمنم با ۹ تا بچه دقیقا این وضعیت داره..تمام فامیلامون که پولشون گذاشتن برای خرید ملک الان شدن میلیاردر ماهم شدیم ورشکسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۷ دی ۱۳۹۸
وای من گوووووووووووووشت میخوام !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۷ دی ۱۳۹۸
دامدار هم دوره بعد پروار نمیکنه تا از گشنگی چشماشون در بیاد ما چرا ضرر کنیم وقتی یکی دیگه سودشو میبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۷ دی ۱۳۹۸
ای بابا ما دامداری بدبخت داریم ورشکست میشیم دام های مارو مفت نمیخرن.....یه چیزی در مورد ما بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۷ دی ۱۳۹۸
هر کی گوشت ارزون میخواد بره تربار نارمک....
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۰:۰۲ ۰۷ دی ۱۳۹۸
اداره تعاون روستایی هر شهرستان وظیفه اش جمع اوری امکانات تولید کشاورزان و دامداران است که متاسفانه هیچ حمایتی ازتولید نمیشود ودلال با ارزانترین قیمت بار تولید کشاورز و دامدار میخرد وبا هر قیمت دلخواهش وارد بازار میکند اگر دولت تولید کننده کشاورزو دامدار زیر پوشش بگیرد دیگر دلال جایگاهی در بازار تولید ندارد کوچکتر کردن دولت خسارات بزرگی به مردم و نظام زده که باید در این امور تجدید نظر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۷ دی ۱۳۹۸
وقتي كاه كيلويي هزار تومنه و هر بيست كيلو كاه يك كيلو گوشت بي استخون ميده اتحاديه دامدارا چه جوري حساب ميكنه كه ميگه هر كيلو گوشت پاي دامدار ٦٠ تومن ميافته ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۸ دی ۱۳۹۸
یونجه کیلوی ۵هزارتومان.سبوس ۴۰۰۰.خوراک دام۴۵۰۰۰.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۸ ۱۰ دی ۱۳۹۸
شما سایر هزینهارو هم حساب کن مثل یونجه سبوس ارد جو کنسانتره تفاله چغندر ملاس، کاه یک قلمه وبه تنهایی خواصیتی نداره صرفا جهت نشخوار کردنه خواهش نظر غیر کارشناسی والکی ندین تازه اجاره ملک، اب، برق، گاز ،تلفات، هزینه دامپزشکی و دارو هزینه کارگری رو هم حساب کنید
Germany
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۷ دی ۱۳۹۸
هرجا میرم صحبت دلال هاست

از شیطان میپرسن کدوم قشر مردم رو دوس داری؟؟

شیطان میخنده و میگه دلالان را
میگن چرا؟؟

میگن اول تا دلت بخواد به راحتی دروغ میگن
بعد جدا از اون قسم هم سر دروغشون میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۷ دی ۱۳۹۸
دولت تضمینی بگیره و ذخیره کنه تا دامدار ضرر نکنه تولید نابود شه دیگه کلا وابسته میشیم.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۹:۳۴ ۰۷ دی ۱۳۹۸
لصفا گرانی اجناس را گردن دلال ها نیاندازید باعث تما کرانی ها مدیران ووزیران دولت هستن که خودشان ودور وریانشن مانند خانواده واقوام در جه یک دوشان همه تاجر ودلال شدن در اصل دلال مساوی دولت ومدیران که باعث تمام گرانی ها شده است
Iran (Islamic Republic of)
دامدار
۱۹:۳۰ ۰۷ دی ۱۳۹۸
پدر ما دامدار را در آوردید اگه ذخیر ه گوشتتان زیاده اجازه صادرات بدید اگه مجوز صادرات ندید دودش سال آینده چش مردم بدبخت میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۷ دی ۱۳۹۸
قیمت گوشت انقدر بالاست کسی توان خرید نداره ما الان چند ماه لب به گوشت نزدیم . مسئولین کلا در خواب هستند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۱۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
دلال حرامت بادرحم نداری به ندارها والا یکماهه کارمندیم نداریم ونمی سونیم نیم کیلوبخ یم وای به حال دیگرهموطنانم دلال خیرنبینی این سودنیست دزدیه ازمردمه نامردیه بی رحمیه برای سودت چه جنایتهاونف ینهاپشت سرتونه دلالها بدین دکتر
Canada
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۷ دی ۱۳۹۸
علللللی برکت اله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۷ دی ۱۳۹۸
بابااضافه نیست ب خدامردم قدرت خرید ندارن ک مونده۰صادرنکنیدارزان کنید تامردم بخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
بله انصاف نیست .مردم قدرت خرید ندارند درسته .من خودم دامدارم بره زنده خریدم کیلویی ۴۵ هزار تومان الان پروار بستم شده کیلویی ۳۶ تومن .انصاف نیست با این شرایط علوفه و خوراک دام برای ما دامداره ها .برا ماام نمیصرفه فقط ضرر کردیم .خوبه که همه چیز قیمتش بیاد پایین .منه دامدار اگه همه قیمتا بیاد پایین خیلی ام خوشحال میشم ولی اگ فقط گوشت بیاد پایین دامدار ها ضرر میکنن .اینم انصاف نیست ما زندگی مون ب باد رفت
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۹:۳۸ ۰۷ دی ۱۳۹۸
به عزت و جلال خدا راست میگی ، مردم ندارند گوشت بخرند و میگن مازاد بر مصرف بازار داریم و باید صادر بشه !! والله اگر ارزان کنند کم میارن !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
اقای رییسی جلوی دلال ها رو بگیر....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۷ دی ۱۳۹۸
بشین تا بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
دلیل اختلاف، نداشتن دولتی کارآمد است
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۵۵ ۰۷ دی ۱۳۹۸
سلام. دولت میتواند تعدادی سردخانه بزرگ جهت انباشت دام های خریداری شده از تولید کنندگان و عرصه تدریجی آنها در فروشگاه های خود تاسیس نماید. به این ترتیب قیمت گوشت قرمز مانند نان به کنترل درمی‌آید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۷ دی ۱۳۹۸
دلالها گوشت را گران کردند . مسئولین چه کار کردند.؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۷ دی ۱۳۹۸
فقط حرف زدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۷ دی ۱۳۹۸
مسولین خواب هستند
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۵:۵۰ ۰۷ دی ۱۳۹۸
تا خوددولت نخواد هیچی درست نمیشه.دلال و این حرفها همش کشک
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۷ دی ۱۳۹۸
اقتصادکلاً (تولید/خدمات/تجارت و..) مثل حلقه های زنچیربهم وصله ومیتونه بطورمستقیم یاغیرمستقیم بروی هم تاثیر بزاره.وعاملی که دراین مملکت توروزروشن !باعث تاثیرات مخرب ومنفی بروی این اقتصاد بینوا! میشه وراست راست باخیال راحت جولان میده جناب دلال نه چندان محترم است! که درحقیقت هیچکاره است! .چرا برخوردنمیشود!!!؟؟؟؟ فکرنکنم چیزی مثل جکایت دلالی اینقدرغیرشفاف مبهم عجیب وغریب و ....... باشه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۷ دی ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۷ دی ۱۳۹۸
گوشت؟؟؟؟؟گوشت چیه؟من جوون۱۸ساله؟تا حالا گوشت ندیدم این تصاویر چندش آور چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۷ دی ۱۳۹۸
به نظرمیاد همه وهمه فقط فقط دولت ومجلس دست اندر کارند بقیه دلال وفلان بهانه ای بیش نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۷ دی ۱۳۹۸
خودشون دلالن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۷ دی ۱۳۹۸
کی شرایط سوء استفاده رو برای دلال ها فراهم کرده ؟وقتی دولت بازار رو رها کرده نتیجه ش هرج و مرجه . مگه بازم قوۀ قضائیه غیرت به خرج بده و جلوی این وضعیت رو بگیره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۷ دی ۱۳۹۸
دولت شرایط رافراهم کرده...............
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۱۸ ۰۷ دی ۱۳۹۸
تو بازار دام هیچ هرج مرجی وجود نداره در حال حاضر دامدار داره ضرر هنگفتی می ده وبه دلیل نبودن قدرت خرید مردم وکاهش عرضه هیچ دلال و واسطه ای توانایی بالا بردن گوشت را نداره. دلیل اصلی عدم مصرف گوشت نبودن قدرت خرید مردم هست .ومقصر هم دولت هستش
من خودم می دنم دامدار گوسفند پرواری خریده کیلویی 60هزار تومن با این همه هزینه علوفه الان ازش خیلی گرون بخرن 38هزار تومن
یعنی یک بره 25کیلویی را خریده1500000 تومن حالا که شده 40 کیلو ازش می خرن1520000 تومن با این همه هزینه نگهداری ودارو درمان وشاید تلفات هر گوسفندی 20 هزار تومن اختلاف قیمت می خرن.
کجای مملکت گفتن یک نوار چسپ300 تومنی بشه3هزار تومن لباسشویی 1میلیون تومنی بشه 7میلیون تومن اونوقت گوشت 40هزار تومنی بشه 80هزار تومن بگن گوشت گرونه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۰ ۰۷ دی ۱۳۹۸
تو تمام اجناس همیشه میگن دلال باعث گرونی میشه. قبول حق با شماست دلال مقصره.. چرا جلوی اینکارو نمیگیرن که مردم با آرامش زندگی کنن بخدا تو ایران جز گرونی اجناس که کم شکنه ما مشکل دیگری نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۷ دی ۱۳۹۸
دقیقا یکسال است هی میگوییم دلالان دلالان گوش را گران کردند . بابا این دلالان کی هستند ؟ قوه محترم قضائیه ما مردم ایران از شما جناب رییسی رییس محترم قوه قضائیه خواهشمندیم این دلالان از هر کانالی وابستگی دارند دستگیر کنید و اعدام کنید که درس عبرتی برای دلالان در حوزه های دیگر اقتصادی باشد . یکسال است هی میگویید دلالان دلالان . کافی است . دستگیر کنید زندانی کنید اعدام کنید نگذارید این دلالان رشد کنند . از ریشه خشک کنید این گیاهان آفت و هرز را . ممنون و سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۷ دی ۱۳۹۸
نون خ
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۳۶ ۰۷ دی ۱۳۹۸
دلال کجا بود!!!!!!!!!!!!!!!! مردم قدرت خرید ندارند زمانی که یک لباسشویی بشه 7برابر واجناس مشابه آن گوشت 2برابر زیاد نیست چون جو 700تومنی شده 220تومن یونجه 600تومنی شده شده 2800تومن و هزینه های دیگه حالا دولت قدرت خرید مردم را آورده پایین اونوقت دنبال مقصر می گردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۷ دی ۱۳۹۸
همینا برای مردم ایران حرام است برای خارجی ها حلال؟
دولت تدبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۷ دی ۱۳۹۸
گرونی تا کی ادامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
تاآخرزمان
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۹:۴۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
تا وقتی که امام زمان علیه السلام ظهور نکنه گرانی ادامه خواهد داشت !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۷ دی ۱۳۹۸
تاروزی که نتهاوصل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
بااین همه گرانی وبی عدالتی که فشارمالی زیادی به مردم میاد چطوری انتظار دارن مردم در انتخابات شرکت کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۴۷ ۰۷ دی ۱۳۹۸
پاراگراف اول رو که خوندم خنده ام گرفت
« عده ای از دامداران به دلیل تعدد گوسفندان و عدم فروش گلایه مند هستن»
دامدار عزیز قیمتت رو پس چرا نمیاری پایین من خودم خریدارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۷ دی ۱۳۹۸
اضافه نیست مردم قدرت خرید ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
سلام من یه دامدار گوساله هستم متاسفانه فعلا گوساله ارزان شده علوفه دوبرابر حتی اون مقدار سبوس که از دولت می خریم هرماه گرون میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
سلام من یه دامدار گوساله هستم متاسفانه فعلا گوساله ارزان شده علوفه دوبرابر حتی اون مقدار سبوس که از دولت می خریم هرماه گرون میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۷ دی ۱۳۹۸
ریشه ظلم باید خشکیده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
امکان ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۷ دی ۱۳۹۸
چرا دولت برخورد با دلال ها را نمی کند تا گوشت ارزان بدست مردم برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۷ دی ۱۳۹۸
چون دولت خوشش نمی آید برخوردکند
Iran (Islamic Republic of)
راد
۱۳:۱۴ ۰۷ دی ۱۳۹۸
دولت مقصر اصلی هست .الان با مازاد تولیدی که داریم چرا گوشت همچنان گران هست ؟ دولت میگوید تقصیر دلالها !! در صورتی که تعزیرات میتواند بر کشتارگاه ها نظارت داشته باشد ، بعد شبکه توزیع هست که گوشت را از کشتارگاه حمل و به قصابی های سطح شهر می رساند ، دلال کجا قرار دارد؟ الان دیگر نیازی به واردات گوشت قرمز نیست ، ولی به وفور در باز هست ! ی کسی انگار میخواهد کاری بکند که ما ارز کم بیاریم و بریم سراغ صندوق ذخیره و ارز رو از ا نجا تامین کنیم یا به نحوی ....آدم تعجب میکنم ، دولت کدوم طرفی هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۷ دی ۱۳۹۸
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
گوساله گرفتیم پروار کردیم مونده دستمون با چقدر ضرر.کی میخواد جواب گو باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
سلام ماروکه همون چندرغازپولمون رونابودکرد ۵۰خریدیم چاق کردیم ۳۳فروختیم
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۷ دی ۱۳۹۸
40 سال است روی این دلالها در زمینه های مختلف مانور دادیم و روز به روز بدتر در اداره کشور با این چیزها پوشش داده نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۷ دی ۱۳۹۸
مشکل از آنجاست که هیچ نظارتی واقعا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
چرا دولت درماه به هرخانوارسه کیلیوگوشت مجانی نمیده حالا ک نمیتونه گرونی گوشت رومهارکنه درماه سه کیلیوگوشت به هرخانواربدهخیلی ازخانوارها دوسه ماهی یه بارهم نمیتونندگوشت بخرندبخورند!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۲۵ ۰۷ دی ۱۳۹۸
ریاست محترم قوه قضایی تورا بخون شهدای انقلاب ودفاع مقدس قسمت می دهیم که دست این دلالان وسوداگران اقتصادی رادراین مملکت اسلامی قطع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۷ دی ۱۳۹۸
نمی تواند چون اینها با دست گران نمیفروشند با پول وتلفن کار میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۷ دی ۱۳۹۸
تو هر زمینه ای مشکل گرانیش ختم میشه به دلال ! خودروسازی / مسکن / ارز/ طلا/ گوشت و........ اینه دلال همون فساد هست فسادی که حتی قوه قضاییه هم میبینی ولی کاری نمیکنه چرااا !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
دولت واقعآ اگر می خواهددست دلالها راقطع کندبسیارساده است به شرطی که
دلال به دولت اجازه بدهندکمی عرضه گوشت رابالا ببرندوآن رادرادارجات توضیع کنند تادست دلالهاکوتاه شود به همین راحتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۷ دی ۱۳۹۸
قوه قضاییه باید با دلالان برخورد جدی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۷ دی ۱۳۹۸
سلطان سکه دار زده شد ولی هنوز قیمت سکه بالاست دلار همینطور.
خوب گران میشه ولی ارزانی در کار نیست اگر دلال گوسفند هم اعدام بشه بازم همینه
ماشینهای ون که دودشان الوده میکنه و کشور المان دور انداخته یعد از بیست سال هنوز هستن و سهمیه بنزین میگیرن یعنی برو دود تولید کن
اگر میخواستن الودگی را مهار کنند نباید اصلا به اینا سهمیه بدن
پس همه گرفتن ها الکی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۷ دی ۱۳۹۸
آخر این ماشین های بیست سال به بالا را قشر ضعیف جامعه دارد چطور سهمیه شان قطع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
من یه نکته میگم نمیدونم چقدر درسته
سازمان تعزیرات زیر نظر دولته و وظیفشم که مشخصه
حالا این همه تخلف توسط دلال ها و عدم ورود سازمان تعزیرات خب معلومه با هدف داره صورت میگیره اینا عمدا میخوان مردمو اذیت کنند
تعزیرات هم هر وقت ببینه فشارها زیاد میشه بلند میشه میره یه چند تا رو جریمه میکنه اونوقت پولش کجا میره به نظر شما؟ تو جیب دولت محترم کدوم پول؟ پول جیب مردم و هیچ کاهش قیمتی رو هم که شاهد نیستیم
پس دولت داره عملا باعث این کار میشه
اما اقای رئیسی خواهش میکنم تو رو به جان جدت قسم به داد ما مردم برسید ....اول هم از خود روسازها شروع کنید
ما مردم عدالت میخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۳۹ ۰۷ دی ۱۳۹۸
پراید17میلیونی شده 3برابر حالا می گن گوشت گرون شده
Germany
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۷ دی ۱۳۹۸
به نظر میرسد هیچگونه برنامه جامعی در مورد تولیدات دامی در وزارت جهاد کشاورزی وجود ندارد !!
البته ، از وزارتخانه ای که وزیر ندارد بیشتر از این هم انتظار نمی رود ، گرچه زمانی هم که وزیر داشت اوضاع تولیدات کشاورزی و دامی آشفته بود !!!
از سوی دیگر ، خواب طولانی مدت کمیسیون کشاورزی مجلس یکی از دلایل اصلی این نابسامانیها است و.....!!!!
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۳:۳۰ ۰۷ دی ۱۳۹۸
الان دو ماهه قیمت خودرو بی رویه بالا رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۷ دی ۱۳۹۸
اون وقت هم‌ که وزیر داشتیم مگه چه خدمتی به ملت میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۷ دی ۱۳۹۸
پس چرا جلوشونو نمیگیرن ......... چراااااااااااااا چون برای اونا هم خوبه با دلالا باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۷ دی ۱۳۹۸
صددرصد
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۷ دی ۱۳۹۸
چرا که نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
بارها فریاد زدیم دلتمردان تورا بخدا دست واسطه ها ودلا لان را قطع کنیید اما کو گوش شنوا متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۷ دی ۱۳۹۸
درصد بالایی از جامعه را همین دلالها تشکیل داده‌اند اگر جلوشان بگیریم با این جلو گرفتنشان آنها را به بیماران اضافه می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۷ دی ۱۳۹۸
همانطور که میتوانند اراذل و اوباشی را که مثلا شیشه بانک را شکسته در میان چند صد نفر شناسایی کنند و بعد از چند روز دستگیر کنند , جطور نمیتوانند یک مشت دلال زالو صفت را که با دست گذاشتن روی مایحتاج 80 میلیون جمعیت ایران , همه را در مضیقه قرار داده اند شناسایی و رسوا کنند ؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
اتفاقا کاملا میدونن که این دلالا کیا هستن، فقط الان صلاح نمیدونن باهاشون برخورد کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۷ دی ۱۳۹۸
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۷ دی ۱۳۹۸
آشوبگری که شیشه می شکنه و تخریب می کنه توجمعیت بعد چند روز فقط با شناسایی چهره دستگیر میشه ولی اختلاسگر که چندین سال در حال دزدی و غارت مردم است رو کسی متوجه نمیشه بعد از اتمام کارش با نام مخفف به همه اعلام می کنند مبادا آبروی آن عزیز برود. دلال زالو صفت که معاش همه قشر بجز آقازاده ها رو از بین میبره کسی نمی تونه پیداش کنه این عدالت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۷ دی ۱۳۹۸
شاید نمیخوان برخورد کنن
Iran (Islamic Republic of)
S
۲۱:۴۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
همه میان میگن قیمت گوشت بالاس ولی هیچکی نیس بیاد بگه قیمت نهاده های دامی هم خیلی بالاس.با همین قیمت هم ک توی بازاره اگه از دامدار پخرن،بازم سودی برا دامدار نداره.برای اینکه قیمت بیاد پایین اول باید نهاده های دامی رو ارزون کنن و واسطه ها رو حذف کنن.اینطوری هم دامداری ک زحمت میکشه میتونه سوده معقولی داشته باشه و هم گوشت با قیمت پایینتر به دست مصرف کننده برسه.این نکته رو هم بگم که اینایی ک نوشتم فقط آرزو و رویاست!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۷ دی ۱۳۹۸
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
لطفا قوه قضایه اصیل وارد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۷ دی ۱۳۹۸
قوه قضاییه باید هر چه زودتر به این مسئله ورود کند
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
لطفا قوه قضایه وارد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۷ دی ۱۳۹۸
این واقعیت درد ناک وبسیار تعصف باراست که دلالان بیشترین سود را می برندوتولید کنندگان فقط ضررمیکنند
Romania
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۷ دی ۱۳۹۸
این آبهایی که تو خیابوناست و رودخانه های خشک دلیلشه وقتی مراتع سرسبز بشه و دامداری رشد می‌کنه گوشت میشه ۴۰ تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۷ دی ۱۳۹۸
هرجا میری دلال،کی دست این دلالا قطع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۷ دی ۱۳۹۸
نمیدانم
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۷ دی ۱۳۹۸
همه مردم بی دست میشن که!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
دست دلالان باید قطع شود
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۷ دی ۱۳۹۸
دست دلالان باید قطع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۷ دی ۱۳۹۸
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۷ دی ۱۳۹۸
اخبار درایران خیلی صحیح است وبیان کننده واقعیت اما جالب اینه که این اخبار رادولت وقوه قضاییه اصلا نمیبیند وترتیب اثری ندارد
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۷ دی ۱۳۹۸
دولت وقوه قضاییه اصلا نمیبیند???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۷ دی ۱۳۹۸
کشوری که اموراتش دست یک مشت دلال افتاده چرا کسی به داد ملت نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۷ دی ۱۳۹۸
پس نظارت صفر هست؟؟؟ چرا؟!!
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۷ دی ۱۳۹۸
چه نظارتی ? شما گران نخر جانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۷ دی ۱۳۹۸
ای بابا
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۸ دی ۱۳۹۸
ای بابا چیه شما گران نخر جانم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۲۵ ۰۷ دی ۱۳۹۸
دست مسیولان درد نکنه با اینهمه نظارت وبه فکر مردم بودن
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۸ دی ۱۳۹۸
انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۷ دی ۱۳۹۸
شك نكنيد افزايش قيمت گوشت قرمز و جلوگيري از كاهش قيمتها دست خوددولت است . بايد ببينيم چند ماه آينده كدام آقازاده دستگيرخواهد شد . جون مردم براي دولت فاقد اهميت هستند به اينگونه مسائل توجهي نميشود . بهترين گوشت و مرغ و برنج و .... متعلق به خود آقايان است و اصلا برايشان هلاكت مردم در اين گراني و تورم اهميتي ندارد
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۷ دی ۱۳۹۸
شك نكنيم?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۷ دی ۱۳۹۸
گردن این و اون نندازید
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۸ دی ۱۳۹۸
این کارمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۰۷ دی ۱۳۹۸
از بی توجهی دولت و جهاد کشاورزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۷ دی ۱۳۹۸
خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۷ دی ۱۳۹۸
پس چرا همچنان قیمت بالاس اگه صحبتهای شما واقعیت داشته باشه البته مدیر گرام به امار ارقامی که به شما میدن اکتفا نکنید یه روز سرزده به این مراکز تشریف ببرید ببینید واقعیت داره یا نه سپس تصمیم به صادرات بکیرید
آخرین اخبار