بیشترین شکایت مردمی از عملکرد پست مربوط به سرویس پیشتاز است

وضعیت شکایت‌های ثبت‌شده از خدمات حاکی از آن است که در آبان ماه سال جاری در حوزه خدمات پست بیشترین شکایات مربوط به پست پیشتاز بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در بازه مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری تغییر چندانی نداشته است و کاربران در صورت نارضایتی از هر یک از خدمات پستی، می‌توانند به سامانه ۱۹۵ مراجعه و مورد شکایت خود را اعلام کنند.

در آبان ماه، ۷۹ شکایت ثبت شده که ۳۹.۲ درصد شکایات مربوط به پست پیشتاز بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه کاهش داشته است. تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۴۸.۶ درصد کاهش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۳۰.۱ درصد کاهش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد پست در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۱۸.۵درصدی داشته است.

سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است.

اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) را تا پایان آبان ماه سال جاری منتشر کرده است.

مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده حاکی از آن است که در آبان ماه در حوزه خدمات پستی، ۷۹ شکایت ثبت شده که ۳۹.۲ درصد شکایات مربوط به پست پیشتاز بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه کاهش داشته است. تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۴۸.۶ درصد کاهش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۳۰.۱ درصد کاهش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد پست در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۱۸.۵ درصدی داشته است.

کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایت‌های خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند. کاربران در صورت نارضایتی از هر یک از خدمات پستی، می‌توانند به این سامانه مراجعه و مورد شکایت خود را اعلام کنند و همچنین از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام من ازمامورپست بسیار بی ادب شاکیم ازما هزینه دریافت می کنید به موقع نمیارید بی ادبانه برخورد می کنید باید به کی بگیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
موقع پول گرفتن دستشون درازه و موقع جواب دادن زبونشون
France
ناشناس
۰۴:۴۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
بسته من ۲۱ روزه پست شده هنوز به دست من نرسیده و به من گفته شده بود در یک هفته می رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
بسته من یک هفتس رسیده شیراز ولی مشخص نیس کدوم پست هیچ تلفنی هم پاسخگو نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
پست بسته من را بعد از گذشت یک هفته هنوز نیاورده
Korea (Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
من ۱۰اسفند سفارش دادم یه محصولی رو تاامروز که ۲۷هنوز نرسیده دستم کد رهگیریم رومیزنم مونده هم جاااولیش تواداره پست تهران منطقه ۱۱باید چیکارکنم درخواست داشتم سریع به دستم برسه لااقل تاعید ولی ازاونی که سفارش دادم میگه ۵یا۶فروردین میرسه واقعا چراااااا؟
Finland
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
بسته من ۵ ماه گم شده و هیچ کسی مسئولیت قبول نمیکنه واقعا متأسفام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
متاسفانه بسته ای که باید یه روزه برسه یه هفته طول میدن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۴ دی ۱۳۹۹
هشت روزه ک بستم از اهواز پست پیشتاز کردن هنوز ب دستم نرسیده کدرهگیری میزنم میبینم ۴ روزه تو اداره پست، شکایت کردم هیچکس جوابگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۷:۰۹ ۱۸ دی ۱۳۹۹
یازده روزه منتظر بسته از اتهران به ایلامم که با پیشتاز فرستادن
هنوز نرسیده ،متأسفم برای پست بااین همه تأخیر
Iran (Islamic Republic of)
تقی ایازی پور
۲۰:۵۰ ۱۲ دی ۱۳۹۹
سلام . دوستان تمام اینها کلاه بردار هستن و دروغگو و چاپلوس من بارها بسته ای را پیشتاز کردم و درخواست کردم سریع برسه به دست طرف ولی یک هفته بیشتر شده واز شیراز هم بارها برام بسته پیشتاز کردن که بعد از ۵ روز هنوز به دستم نرسیده . هیچکس هم جوابگو نیست فقط مردم را مسخره کردن . فقط باید بسته ها را با باربری ارسال کرد و پیشتاز را قلم گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ص
۲۲:۳۵ ۱۱ دی ۱۳۹۹
سلام من ۱هفته هست که منتظر بسته‌ام هستم
از تهران به شیراز
میگن با پیشتاز حداکثر ۷۲ساعت میشه
چه دروغی!!!!! آرزو دارم یبار بستم ۷۲ساعته به دستم برسه
پست شیراز و مرودشت اصلا اهمیت نمیدن
رسیدگی بشه لطفا....!!!!
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۱۸:۳۳ ۱۰ دی ۱۳۹۹
سلام من در هفته ۳ بار وسایل با پست پیشتاز از تهران به شیراز می فرسدم پول پیشتاز پرداخت می کنم ولی یک هفته است که بار پیشتازکردم بمد از یک هفته بارم به شیراز نرسید پس چرا پول پیشتاز می کیرید
Iran (Islamic Republic of)
سيما عالمي
۱۱:۱۹ ۰۱ تير ۱۳۹۹
سلام وقتتون بخير
عذر مي خوام چطور بايد بخواهيم كه نظارت كنن روي پرداخت شهريه هاي دانشگاه هاي غير انتفاعي چون كلاس انلاين هم تشكيل ندادن ولي شهريه دريافت كردن ممنون ميشم پاسخ بدين
آخرین اخبار