به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شکایتهای ثبتشده از شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در بازه مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری تغییر چندانی نداشته است و کاربران در صورت نارضایتی از هر یک از خدمات پستی، میتوانند به سامانه ۱۹۵ مراجعه و مورد شکایت خود را اعلام کنند.
در آبان ماه، ۷۹ شکایت ثبت شده که ۳۹.۲ درصد شکایات مربوط به پست پیشتاز بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه کاهش داشته است. تعداد شکایات رسیدگیشده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۴۸.۶ درصد کاهش داشته، درحالیکه تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۳۰.۱ درصد کاهش داشته است. با توجه به این آمار میتوان نتیجه گرفت عملکرد پست در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۱۸.۵درصدی داشته است.
سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایتهای مردمی در حوزههای مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راهاندازی شده است.
اداره کل حفاظت از حقوق مصرفکنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) را تا پایان آبان ماه سال جاری منتشر کرده است.
مهمترین نتایج حاصل از تحلیل دادههای استخراجشده حاکی از آن است که در آبان ماه در حوزه خدمات پستی، ۷۹ شکایت ثبت شده که ۳۹.۲ درصد شکایات مربوط به پست پیشتاز بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه کاهش داشته است. تعداد شکایات رسیدگیشده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۴۸.۶ درصد کاهش داشته، درحالیکه تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۳۰.۱ درصد کاهش داشته است. با توجه به این آمار میتوان نتیجه گرفت عملکرد پست در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۱۸.۵ درصدی داشته است.
کاربران سرویسهای ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی میتوانند با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایتهای خود را از سرویسهای مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند. کاربران در صورت نارضایتی از هر یک از خدمات پستی، میتوانند به این سامانه مراجعه و مورد شکایت خود را اعلام کنند و همچنین از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند.
انتهای پیام/
هنوز نرسیده ،متأسفم برای پست بااین همه تأخیر
از تهران به شیراز
میگن با پیشتاز حداکثر ۷۲ساعت میشه
چه دروغی!!!!! آرزو دارم یبار بستم ۷۲ساعته به دستم برسه
پست شیراز و مرودشت اصلا اهمیت نمیدن
رسیدگی بشه لطفا....!!!!
عذر مي خوام چطور بايد بخواهيم كه نظارت كنن روي پرداخت شهريه هاي دانشگاه هاي غير انتفاعي چون كلاس انلاين هم تشكيل ندادن ولي شهريه دريافت كردن ممنون ميشم پاسخ بدين