مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: ۹دی ایستگاه پایانی فتنه ای بود که برای تحقق آن احزاب و گروههای مختلفی به میدان آمده بودند.

۹دی ایستگاه پایانی فتنه بودبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌ها گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در پیش خطبه این هفته نماز جمعه تهران گفت: ده سال از ۹دی می‌گذرد و این واقعه ایستگاه پایانی فتنه محسوب می‌شود.

او ادامه داد: در فتنه ۸۸ مانند جنگ احزاب در زمان پیامبر همه احزاب وارد صحنه شده بودند، گروههایی مانند بهایی ها، مجاهدین خلق و نهضت آزادی همگی این احزاب تحت حاکمیت خارجی ها اقدام می کردند.
شریعتمداری گفت: آقای جان کین عضو برجسته سرویس اطلاعات خارجی انگلیس قبل از فتنه ۸۸ دو بار به ایران آمد و با فتنه گران جلسه آموزشی داشت، علاوه بر این رسانه‌های خارجی مانند یورو نیوز، بی بی سی، وی او‌ای و رادیو اسرائیل از چند ماه قبل از فتنه برنامه‌های فارسی پخش می‌کردند که همه این موارد از حضور همگانی دشمنان در این فتنه حکایت می‌کند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه ۹ دی ایستگاه پایانی فتنه بود، گفت: اکنون ۱۰ سال از ۹ دی می‌گذرد و ما چه درسی از آن گرفتیم؟ ما از آغاز انقلاب تا کنون طی چهل سال گام‌های بلندی برداشته این و همواره موفق بودیم، این موضوع شعار نیست بلکه با محاسبات عقلانی قابل درک است.

او با اشاره به مسئله حضور نفوذی‌ها در داخل کشور تصریح کرد: نفوذ خطرناک آن است که در ساختار نظام برای تصمیم سازی انجام شود، دشمن در این نوع نفوذ قبل از هر چیز به دنبال شکار میانجی است که این میانجی دو ویژگی دارد، ابتدا باید در نظام مسئولیت داشته باشد، سپس برای مردم شناخته شده باشد.

شریعتمداری گفت: شخصی که این دو ویژگی را داشته باشد اگر  به هر علتی اعم از دنیا گرایی یا فرزند خود از خط اصلی نظام فاصله بگیرد، آماده شکار دشمن می‌شود و پس از آن هرچند  این افراد بعد از شکار ظاهر خودی دارد، اما باطنشان خودی نیست.

مدیر مسئول روزنامه کیهان عنوان کرد: ما می‌توانستیم از طریق لحن و گفتار، نفوذی‌ها را بشناسیم، اگر موفق به شناخت آنها نشدیم دلیل اش کم کاری است که در این زمینه داشته ایم، به طور کلی هر گاه شخصی در لحن و گفتار از خط اصلی نظام فاصله گرفته بود باید با احتیاط به آن نگاه کرد.

او در مورد سایر نحوه های اعمال نفوذ در داخل کشور گفت: نمونه دیگر نفوذ مربوط به کم کاری‌ها است، زیرا کم کاری موجب ایجاد زمینه مساعد برای فتنه می‌شود.

شریعتمداری گفت: فتنه معقوله‌ای است که باید از انتها خوانده شود، وقتی که فتنه ۸۸ را باز خوانی می‌کنیم، باید برای مسائل امروز درس بگیریم . در همین راستا هم می پرسم که به چه مناسبت برخی امروز از اغتشاشگران حمایت می‌کنند؟

فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه دشمن بسیار حقیر‌تر از آن است که بخواهد با جمهوری اسلامی درگیر شود، اظهار کرد: ریچارد نفیو مسئول تحریم‌های ایران در وزارت خزانه داری امریکا در کتابش (هنر تحریم) می‌گوید به دو دلیل کالا‌های لوکس را تحریم نکردیم، یکی خارج شدن باقی مانده ارز در ایران و دیگری نا امیدی مردم ایران از مشاهده کالا‌های لوکس در اختیار ثروتمندان.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: شاهد بودیم که به یکباره  ۶۰۰ خودروی بنز و پورشه با کارت بازرگانی یک زن روستایی وارد کشور شد. وقتی با مسئول این امر در سازمان مربوطه تماس گرفتم او  در توضیح این اقدام گفت که فلان مدیر ارشد گفته است که  موضوع به شما ارتباطی  ندارد.

او با تاکید بر اینکه ایران در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد، تاکید کرد: وقتی دشمن رجز خوانی می‌کند، پهپادش را مورد هدف قرار می‌دهیم و هنگامی که کشتی ما را توقیف کرد ما هم کشتی او را توقیف کردیم،بنابرین  نباید اقتداری فعلی دستاویز یک مشت مفت خور مرفه بی درد شوند، زیرا اسلام با مرفهین بی درد سر سازگاری ندارد.


او در پایان خطاب به فتنه گران تصریح کرد: آقایان بفرماید نگاه شما در عرصه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی چه فرقی با دشمن دار؟ اگر فرقی بین نگاه شما و دشمن وجود دارد یک نمونه آن را بگوید، باید بدانید که دیگر مالک بر نمی‌گردد و دیدید که علی زمان اجازه نداد که مالک برگردد.

شریعتمداری ادامه داد: وزیری که در مجلس می‌گوید سرمایه اش هزار میلیارد تومان است، حق وزارت در جمهوری اسلامی را ندارد.
انتهای پیام/

برچسب ها: 9دی ، نماز جمعه تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار