رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان توانست علاوه بر کسب رتبه نخست در بخش تعداد آثار ارسالی، با هشت اثر برتر رتبه دوم این جشنواره ملی را به خود اختصاص دهد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،   معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در کل استان  تاکنون ۷۸ هزار فارغ التحصیل داشته است، گفت: این آمار مربوط به کل واحد‌های دانشگاه آزاد در استان است و ۵۵ هزار نفر از این افراد تنها از واحد یزد فارغ التحصیل شده‌اند.

او افزود: دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه بیشتر بومی و دانشجویان غیربومی مقاطع تحصیلات تکمیلی بیشتر از بومیان هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد ادامه داد: با توجه به ضرورت تعریف رشته‌های دانشگاهی بر اساس نیاز بازار، در طول چند سال گذشته سعی شده هر رشته جدید تنها بر اساس نیاز روز ایجاد شود تا فارغ التحصیلان بیکار نباشند.

 طباطبایی به دستاورد‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد امسال ۳۷ اثر پژوهشی به جشنواره ملی فرهیختگان ارسال و توانسته علاوه بر کسب رتبه نخست در بخش تعداد آثار ارسالی، با هشت اثر برتر رتبه دوم این جشنواره ملی را به خود اختصاص دهد.

او با بیان این که از تعداد آثار برتر شده در این جشنواره پنج اثر مربوط به واحد یزد بودند، افزود: با پیگیری‌های انجام شده این دانشگاه موفق به اخذ موجوز لازم برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات نساجی و پلیمر و مرکز تحقیقات گیاهان دارویی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، کسب رتبه دوم و سوم مسابقات ملی دانشجویی قرآن و عترت را از جمله دستاورد‌های این دانشگاه دانست، گفت: این دانشگاه در نظر دارد فرآیند آموزشی خود را به سمتی سوق دهد که دانشجویان فارغ التحصیل هر کدام در ابعاد مختلف علمی و اجرایی یک شرکت دانش‌محور باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.