اعضای هیات علمی دانشگاه چمران برای رییس‌جمهور نامه نوشتند

جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز برای حل مشکلات فاضلاب به رییس‌جمهور نامه نوشتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور، خواستار حل مشکل فاضلاب و دفع آب‌های سطحی در اهواز شدند.

متن این نامه به شرح ذیل است:

"بسمه تعالی

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

همان طور که مستحضرید، سالیان متمادی است که شیوه آب رسانی، دفع فاضلاب و سیستم جمع آوری آب‌های سطحی در استان خوزستان و به خصوص کلان شهر اهواز، به معضلی جدی و اساسی تبدیل شده است. این معضل پس از هر بارندگی به شکل ماندگاری آب فراوان در سطح خیابان ها، گرفتگی فاضلاب و بالا آمدن آن، مدت‌ها است به مشکل پایدار شهر اهواز تبدیل شده است؛ به طوری که بارندگی سه ساعتی مورخ ۹۸/۹/۲۵ وضعیتی را پدید آورد که همه ساکنان را مستاصل کرد و به شکلی بحرانی، زندگی مردم را مختل و بر فعالیت‌های شهری، تاثیری مخرب نهاده است.

در حالی که وجود یک سیستم دفع فاضلاب استاندارد و جمع آوری آب‌های سطحی، از زیرساخت‌های ابتدایی هر شهر محسوب می‌گردد. از سویی نیز به نظر می‌رسد که هیچ برنامه اصولی برای حل معضل دفع فاضلاب این شهر وجود ندارد و هیچ مدیری، مسوولیت کار را نمی‌پذیرد؛ لذا برای مردم این پرسش مطرح است که چرا علی رغم این که استان خوزستان و به ویژه شهر اهواز که بیشترین درآمد ملی را تولید می‌کند، کمترین بهره مندی را از ثروت ملی داشته و با انواع مشکلات، مواجه شده است.

ما اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، این وضعیت را شایسته استان خوزستان و شهر نفت خیز اهواز نمی‌دانیم و به دلیل اوضاع نا به سامان استان و شهر اهواز، از دولت محترم می‌خواهیم که برای حل مشکلات مردم اهواز و کمک به معضلات این استان، تصمیمات سازنده و عملی، اتخاذ و ضمن اقدامات فوری و کارساز، خسارات مردم را نیز از بارندگی‌های اخیر، پرداخت نمایند. ما بر این نکته نیز آگاهیم که قصور در این موارد و فراموش کردن ماجرا پس از سپری شدن بحران، باعث شکاف و ناامیدی میان مردم و دولت و خدای ناکرده، سبب بحران‌های اجتماعی می‌شود؛ بنابراین در پایان این نامه، مصرانه از جناب عالی و دولت محترم خواستاریم که به مردم در زمینه رفع مشکلات پیش گفته و به ویژه حل مشکل دفع فاضلاب و آب‌های سطحی شهر اهواز با یک سیستم کارآمد و بهداشتی، اطمینان داده و اعتبارات کافی بدین منظور در نظر گرفته شود تا چنین معضلاتی را در سال‌های آینده، شاهد نباشیم. ضمنا آمادگی خود را برای حل این مشکل اعلام و مایل هستیم در طراحی و نظارت بر پروژه‌های آب رسانی، جمع آوری و دفع فاضلاب و جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر اهواز مشارکت کنیم.

السلام علی من اتبع الهدی

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.