رئیس گروه امور فرهنگی ارشاد فارس از الکترونیکی شدن روند درخواست و صدور مجوز کتاب در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آرین رزمجویی رئیس گروه امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز به کار سامانه و الکترونیکی شد ن صد ور مجوز کتاب در استان فارس خبر داد و گفت: این سامانه قرار بود د ر سه ماهه اول سال جاری عملیاتی شود، اما بنا به د لایلی که از حوزه اختیار استان خارج بود این مهم محقق نشد.

او با بیان این که از روز د وم د‌ی ماه با برنامه‌ریزی‌های انجام شد ه فعالیت این سامانه د راستان فارس آغاز شد ه است، گفت: ناشران استان باید د ر این سامانه ثبت‌نام و کد اختصاصی را د ریافت نمایند.

رزمجویی با بیان این که د ر روال گذشته ناشران و متقاضیان د ریافت مجوز باید کتاب خود را به صورت فیزیکی به د بیرخانه مربوطه واقع د ر اد اره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل می‌د اد ند، ادامه داد: پس از تحویل کتاب، فرآیند بررسی آن شروع می‌شد، اما با راه‌اند ازی سامانه دیگر نیازی به حضور د ر این اد اره کل و تحویل کتاب نیست؛ بلکه ناشران و متقاضیان می‌توانند فایل کتاب‌های مورد نظر خود را بارگذاری کنند تا از طریق همین سامانه برای بررسی‌های نهایی د ر اختیار دبیرخانه و هیأت نظارت بر صدور مجوز کتاب قرار گیرد.

رییس گروه امور فرهنگی اد اره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یکی از ویژگی‌های این سامانه را آگاهی‌رسانی لحظه‌ای د ر مورد کتاب‌های بارگذاری شد ه اعلام کرد و افزود : د ر این سامانه ناشران و متقاضیان می‌توانند از مراحل بررسی د رخواست مجوز و کتاب خود آگاه شوند و اگر د ر مرحله‌ای با مشکلی مواجه باشند، هم از طریق سامانه و هم از طریق پیامک به آن‌ها آگاهی‌رسانی می‌شود.

رزمجویی بیان داشت: از اواخر سال ۹۵ صد ور مجوز به این اداره کل واگذار شد که به طور متوسط ماهیانه بر ۲۰۰ عنوان مجوز کتاب د ر این استان صادر می‌شود. در زمینه‌های هنری به رغم ظرفیت‌های استان تولید محتوای چشمگیری را شاهد نیستیم.

او گفت: بیش از ۸۰ د رصد مجوز‌های صادر شده د ر زمینه کتاب‌های حوزه اد بیات بود ه و پس از آن بیشترین مجوز‌ها د ر زمینه کود ک و نوجوان، تاریخی، مذهبی، علمی – دانشگاهی بود ه، اما د ر زمینه‌های هنری به رغم ظرفیت‌های استان تولید محتوای چشمگیری را شاهد نیستیم.

به گفته رزمجویی، د ر مجموع از اوایل سال ۹۶ تا کنون نزدیک به ۵ هزار مجوز کتاب در استان فارس صادر شد ه است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.