فرماندار پلدختر هشدار داد؛

ساکنان حاشیه رودخانه‌ ها مراقب بروز سیلاب باشند

فرماندار پلدختر گفت: شهروندان ساکن درحاشیه رودخانه‌ها مراقب بروز سیل باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حسن رضاییان فرماندار پلدختر گفت: با توجه به اخطاریه مدیریت بحران و سازمان هواشناسی استان در خصوص بارش باران، شهروندان ساکن درحاشیه رودخانه‌ها مراقب بروز سیل باشند.

حسن رضاییان اظهار داشت: تمام نیرو‌های امدادی، راهداری، پلیس راه و راهور شهرستان پلدختر با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر افزایش شدت بارندگی‌ها در منطقه، تمهیدات لازم جهت رویارویی با هرگونه حوادث احتمالی اتخاذ کنند.

او  بر لزوم رعایت نکات ایمنی در محور‌های کوهستانی تاکیدکرد و افزود: توصیه می‌شود همشهریان هنگام تردد در مناطق پرخطر و کوهستانی جوانب احتیاط را رعایت، از اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها و حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند.

فرماندار پلدختر همچنین به پیمانکاران و کارکنان پروژه‌های بستر رودخانه توصیه کرد: در راستای رعایت جوانب احتیاط ماشین آلات و تجهیزات کارگاهی خود را به خارج از بستر رودخانه منتقل کنند.

رضاییان افزود: مردم جهت احتیاط هنگام بارندگی از ایستادن و پارک کردن خودرو‌های خود در مسیر کانال‌های آببرو محل سیلاب خودداری کنند.

او یادآورشد: عشایر و روستاییان منطقه ضمن دوری از حاشیه رودخانه‌ها از اسکان احشام و دام‌های خود در مسیر آب‌ها وکشاورزان از اتراق در مسیل‌ها و دره‌ها جهت جلوگیری از حوادث ناگوارخودداری کنند.

فرماندار پلدختر از دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها خواست با اطلاع رسانی به موقع بروز هرگونه حوادث احتمالی ناشی از به راه افتادن سیلاب و آبگرفتگی در معابر را به ساکنان اعلام دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.