مطالعات علمی برتری مسی بر رونالدو را اثبات کرد

یافته‌های مطالعات علمی حاکی از برتری همه جانبه ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا بر رقیب پرتغالی اش دارد.

مطالعات علمی برتر مسی بر رونالدو را اثبات کردبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس یک مطالعه علمی جدید، لیونل مسی (lionel messi) در مقایسه با کریستیانو رونالدو (cristiano ronaldo) بازیکن بهتری است، حتی ادن هازارد بلژیکی هم بالاتر از رونالدو قرار دارد.

بحث درباره اینکه بین لیونل مسی و کریستیانو رونالدو چه کسی نسبت به دیگری برتری دارد ممکن است برای همیشه ادامه یابد، اما شواهد  نشان می‌دهد ستاره آرژانتینی این دهه برتر از همتای پرتغالی خود بوده است.

اکنون یک بررسی علمی جدید نشان داده است که مسی در مجموع برتر از رونالدو است و وقتی موارد دیگری به جز گل و پاس گل‌ها را لحاظ کنیم، این ستاره بارسلونا نسبت به حریف خود پیشتاز است.

محققان دانشگاه بلژیکی «کی یو لوون» و شرکت هلندی اطلاعات داده SciSports، الگویی منحصر به فردی را مطرح کرده اند که شامل تمام عملکرد‌های بازیکنان است و نه فقط گل ها، «جسه دیویس» استاد دانشگاه کی یو لوون گفت: "ارزش یک فوتبالیست اغلب با گل و پاس گل تعیین می‌شود. با این حال، گل یک اتفاق نادر است، به طور متوسط ۱۶۰۰ عمل در یک مسابقه اتفاق می‌افتد. مدل به ما تمام این اعمال توجه می‌کند. شوت‌ها، پاس‌ها، دریبل‌ها، تکل‌ها ... - و ارزش آن را محاسبه می‌کند.

این ارزش، یا " ارزش گذاری اقدامات از طریق تخمین احتمالات"، نشان می‌دهد عملکرد یک بازیکن تا چه میزانی در کسب نتیجه چه در هنگام به ثمر رسیدن یک گل و چه در جلوگیری از گل حریف، به تیم کمک می‌کند. به این ترتیب شما تصویری کامل‌تر از یک بازیکن و ارزش او برای تیم دریافت می‌کنید. "

تمرکز این تحقیق بر رقابت‌های فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷-۲۰۱۸ اسپانیا است و نشان می‌دهد که مجموع اعداد و ارقام مسی بهتر از رونالدو است. در این بررسی عملکرد مسی و رونالدو در رقابت‌های ملی و اروپایی لحاظ نشده است.

ارزش مسی در این دوره در هر بازی ۱.۲۱ امتیاز بوده است در حالی که رونالدو در هر بازی در رئال مادرید ۰/۶۱ امتیاز کسب کرده است.
"در فصل‌های ابتدایی نمرات مسی و رونالدو بسیار نزدیک به یکدیگر است. "

از فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵، مسی از رقیب دیرینه خود فاصله گرفته است. ما بیشتر بازیکنان فوتبال را می‌بینیم که اقدامات بسیار، اما با ارزش کمتری انجام می‌دهند - این مورد به عنوان مثال درباره پل پوگبا صادق است. اما بازیکنانی هم داریم که به توپ کمتر ضربه می‌زنند تا تاثیر زیادی در نتایج دارند، محمد صلاح و هری کین از این دسته هستند.

با رفتن رونالدو به یوونتوس محققان عملکرد جایگزین او در لوس بلانکوس یعنی ادن هازارد را نیز بررسی کردند. این مطالعه نشان می‌دهد که در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ (آخرین فصل حضور رونالدو در رئال)، ارزش VAEP رونالدو و هازارد بسیار نزدیک به یکدیگر است. هازارد در هر مسابقه ۰.۶۴ امتیاز به دست می‌آورد. تأثیر رونالدو روی رئال کمی پایین‌تر و ۰/۶۱ بود.


بیشتر بخوانید: بهترین گلزنان تاریخ ال کلاسیکو/ لیونل مسی با اختلاف در صدر +عکس


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
مسی عشق فوتبال من
Spain
یه طرفدار
۰۱:۱۹ ۰۶ دی ۱۳۹۸
من هنوز طرفدار کریسم رونالدو ها ها ها
Iran (Islamic Republic of)
aliarastooee
۱۲:۳۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
معلومه یه جاهایی بستری بودی
آخرین اخبار