صبح امروز جشنواره فرهنگی ورزشی چله گجه سی در سومین سال پیاپی با حضور مهمانانی از استان‌های آذربایجان غربی، قزوین، زنجان و کردستان با هدف شناساندن ورزش‌های بومی محلی و روستایی در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،صبح امروز جشنواره فرهنگی ورزشی چله گجه سی در سومین سال پیاپی با حضور مهمانانی از استان‌های آذربایجان غربی، قزوین، زنجان و کردستان با هدف شناساندن ورزش‌های بومی محلی و روستایی در تبریز برگزار شد.

بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: این برنامه با هدف شناساندن ورزش‌های بومی محلی و روستایی برگزار شده و نیازمند این هستیم که با برگزاری این جشنواره‌ها، سنت‌ها و فرهنگ‌ها را در حیطه روستایی حفظ کنیم تا به نسل آینده نیز منتقل شود.

 جعفری رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی نیز، گفت: یکی از مهمترین وظایف حوزه فعالیت فدراسیون ورزش‌های روستایی، فعالیت‌هایی با رویکرد‌های فرهنگی است و این برنامه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در جهت احیای میراث ناملموس فرهنگی کشور است.

او افزود: ما به نوعی به دنبال این هستیم که در قالب برنامه‌هایی از این قبیل به معرفی فرهنگ ارزشی و میراث ناملموس کشورمان در قالب صیانت از ارزش‌های فرهنگی اقدام کرده و چله گجه سی به عنوان میراث ناملموس فرهنگی در سازمان جهانی یونسکو به ثبت بین المللی برسانیم.

انتهای پیام /ک

برچسب ها: شب یلدا ، شب چله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.