لطف‌الله رضایی گفت : امسال پنج هزار و ۲۵۰ تن بذر گندم و جو در استان سمنان توزیع‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، لطف‌الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در نشستی با کارشناسان تولیدات گیاهی با بیان اینکه امسال پنج هزار و ۲۵۰ تن بذر گندم و جو در استان توزیع‌شده است گفت: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی ۳۲ هزار و ۵۳۳ هکتار از اراضی استان سمنان باید به کشت گندم اختصاص یابد.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۹۷ درصد از تعهد این سازمان در بخش کشت گندم محقق شده است، افزود: در این برنامه ۲۱ هزار و ۸۰۳ هکتار به‌صورت کشت آبی و مابقی کشت دیمی انجام می‌شود، همچنین ۱۸ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان سمنان به کشت جو اختصاص‌یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه ۱۵ هزار هکتار از این اراضی به کشت آبی و سه هزار و ۶۰۰ هکتار به کشت دیمی اختصاص یافت، تصریح کرد: افزایش عملکرد تولید غلات به‌ویژه گندم و جو در افزایش بهره‌وری منابع آبی از سیاست‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی بوده و به‌کار گیری تمام ابزار در دستور کار قرار دارد.

رضایی بابیان اینکه تأمین بذر ۱۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم کلزا نیز در اولویت بعدی قرار دارد، گفت : سطح کشت ابلاغی برای محصول کلزا در سال زراعی ۹۹-۹۸ بالغ‌بر شش هزار هکتار تعیین‌شده است که تاکنون دو هزار هکتار به‌صورت پاییزه کشت‌شده و ۸۰۰ هکتار نیز در فصل بهار کشت می‌شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.