رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری با هدف معرفی آیین‌های بومی و محلی در روستا‌های بخش مرادلو مشگین شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ایمانعلی ایمانی، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر گفت: این جشنواره می‌تواند ظرفیت طبیعی، تاریخی و  فرهنگی این روستا را معرفی کند.

او با اشاره به وجود روستاهای کمتر شناخته شده بخش مرادلو به ظرفیت‌های غنی فرهنگی و جاذبه‌های منحصر به فرد این بخش از جمله؛ شالیزارها و باغات، رودخانه دره رود، قلعه قهقهه، پریل، چوبان، گیلدیمان، قاطرقالاسی، اوغلان قیز قالاسی، ال قایاسی، نقوش صخره‌ای مشیران، شیخ مدی، فسیل درختی شیخ محمدلو، دره‌ها و شکارگاه‌ها و روستاها با بافت و معماری سنتی اشاره کرد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر گفت: به ویژه صنایع دستی و تولیدات دامی و کشاورزی این بخش می‌تواند نقش مهم و محوری در جهت جلب و جذب گردشگران و توسعه بوم گردی روستاها داشته باشد.

ایمانی تپه ماهورها و دره های قره داغ بخش مرادلو را در بحث زمین گردشگری و قشلاقهای این حوزه ظرفیت بی‌نظیر عنوان کرد وخواستار توجه دهیاران در پاسداشت مواریث فرهنگی و تاریخی و رونق صنعت گردشگری این مناطق شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.