گودرزی از ورود سامانه بارشی از غرب کشور خبر داد و گفت: شنبه بارش باران و کاهش ٖآلاینده ها در تهران پیش بینی می‌شود.

ورود سامانه جدید بارشی از نوار غربی به کشور / انباشت آلاینده‌ها در پایتخت کاهش می‌یابدفریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و گفت: طی امروز و فردا با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در برخی نقاط شمال غرب، جنوب غرب و استان‌های واقع در زاگرس و البرز مرکزی شاهد بارش باران همراه با وزش بادهای موقتی خواهیم بود ضمن آنکه در نقاط سردسیر بارش برف دور از انتظار نیست.

گودرزی افزود: بنابر نقشه‌های هواشناسی امروز برای برخی استان‌ها همچون اردبیل وزش بادهای شدید جنوبی تداوم دارند که از فردا از شدت آن کاسته می‌شود.

او از استمرار بارش باران در استان‌های ساحلی خزر خبر داد و گفت: روز شنبه در استان‌های ساحلی خزر و همچنین استان‌های واقع در البرز و زاگرس مرکزی  بارش رخ می‌دهد که به تدریج از اواخر وقت شنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی روز شنبه دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر ۴ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.

گودرزی با بیان اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه جوی آرام در اغلب مناطق کشور حاکم است گفت: از اواخر وقت دوشنبه و طی روز سه شنبه تنها برای برخی نوار شمالی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

او آسمان امروز پایتخت را غبارآلود اعلام کرد و افزود: بنابر نقشه‌های هواشناسی امشب در ارتفاعات بارش پراکنده رخ خواهد داد ضمن آنکه از جمعه شب تا صبح شنبه بارش باران در تهران پیش بینی می‌شود که این امر از انباشت آلاینده‌ها می‌کاهد به طوری که طی روزهای شنبه و یکشنبه هوای  تهران سالم می‌شود.

 کیفیت هوای پایتخت طی روزهای شنبه و یکشنبه بهبود می‌یابد

این کارشناس سازمان هواشناسی شاخص کنونی کیفیت هوای تهران را ۱۱۱ اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش شاخص از اواخر بعدازظهر هوا برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم است که طی دو روز آینده با بارش باران وضعیت  کیفیت هوا بهبود می‌یابد.

گودرزی در پایان با اشاره به اینکه تداوم فعالیت سامانه بارشی روز جمعه بارش به استان‌های قم، مرکزی، غرب اصفهان و خوزستان می‌رسد تصریح کرد: در این روز بارش در استان‌های غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، جنوب لرستان، شمال خوزستان و ایلام از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۶ دی ۱۳۹۸
من تو سایت های پیشبینی آب و هوای خارجی دیدم که تا سه شنبه بارندگی نداریم

حالا کدومو باور کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۶ دی ۱۳۹۸
بیشتر شهرهای کشور هوا آلوده است،نمیشود که منتظر بارون باشیم،تازه فقط اتومبیل ها نیستند که آلودگی ایجاد میکنند،موتورسیکلتها،ساخت و سازها،ورفت و آمد کامیونها برای حمل خاکها
Iran (Islamic Republic of)
کارگر بدبخت
۰۱:۲۹ ۰۶ دی ۱۳۹۸
همین الان ساعات ابتدایی روز جمعه است و شاخص الاینده های تهران همچنان ناسالم، کاش مسئولین زودتر فکری برای مردم بکنن، نه اینکه تشریف ببرن شمال.
شنبه و یکشنبه هوا خوبه، باز هز دوشنبه الوده میشه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه حسن زاده
۰۱:۲۴ ۰۶ دی ۱۳۹۸
کاش همونطور که رئیس جمهور و خانواده و چهارده نفر از اعضای کابینه از چهارشنبه عصر تشریف بردن هتل شرکت نفت محمودآباد، ما هم تعطیل میشدیم تا بتونیم لااقل پنجشنبه از تهران بریم بیرون و نفس بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
Ms
۲۳:۵۳ ۰۵ دی ۱۳۹۸
این پیش بینی برای چهار شنبه بودااا.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۷ ۰۵ دی ۱۳۹۸
خبرتلخ برای دانش آموزها
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۳۰ ۰۵ دی ۱۳۹۸
لطفا پی گیری کنید اینترنت چراقطع میشه.!!؟واقعا یه ذره هوش باشه واقعا قطع اینترنت به اینهمه نارضایتی عمومی مخصوصا نسل جوون میارزه؟!
Sweden
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۵ دی ۱۳۹۸
خدا رحمتت رو نازل بفرما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۵ دی ۱۳۹۸
خدا روزهای بعد از باران را به خیر کند که دوباره شاهد دود و دود و دود خواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۵ دی ۱۳۹۸
خوبه که مسؤلین وظایفشون رابه عهده طبیعت گذاشتند!!؟؟ راحت تر
ین راه حل!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Donya
۲۰:۱۴ ۰۵ دی ۱۳۹۸
اگر بارندگی نشد چی؟ مثل اون روزی میشه ک مارو فرستادید مدرسه گفتید بارون میاد همون روز هوا آفتابی آفتابی بود... همینطور ک ما از فردای خودمون خبر نداریم شماهم نمی‌تونید قطعی بگید بارون میاد باد میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۵ دی ۱۳۹۸
تاکی میخواین امیدتون به بارندگی باشه..بابا یه کاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۵ دی ۱۳۹۸
جالبه که امروز هواشناسی اخطاریه برای افزایش آلاینده ها از شنبه تا دوشنبه میدهد و از طرفی کارشناس هواشناس شنبه و یکشنبه رو سالم پیش بینی می کند بالاخره کدام رو باور کنیم؟!
آخرین اخبار