دبیر انجمن رادیولوژی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نبود نظارت و نوسانات نرخ ارز، عامل عدم به‌روزرسانی دستگاه‌های رادیولوژی

کریمی گفت: نبود نظارت کافی و نوسانات نرخ ارز، به‌روز رسانی دستگاه‌های رادیولوژی را دچار مشکل کرده است.

مراکز رادیولوژیوحید کریمی دبیر انجمن رادیولوژی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت مراکز رادیولوژی و تصویربرداری در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر حوزه رادیولوژی روزگار خوبی را سپری نمی‌کند و متاسفانه باید بگویم که به دلیل نوسانات قیمت ارز ملزومات مصرفی تصویربرداری و رادیولوژی در کشور گران قیمت شده است.

دبیر انجمن رادیولوژی ایران ادامه داد: براسا‌س آخرین دستورالعمل‌های ابلاغی باید جهت خرید تجهیزات تصویربرداری و دستگاه‌های رادیولوژی از ارز نیمایی استفاده شود، اما دولت از اختصاص ارز دولتی جهت خرید دستگاه‌های رادیولوژی و تصویربرداری و به‌روزرسانی آنها خبر داده است، اما متاسفانه قیمت دستگاه‌ها و ملزومات مصرفی مانند کیت تشخیصی در بازار بالاتر از حتی ارز نیمایی و این مسئله نشان دهنده نظارت کم در این حوزه است.
کریمی تاکید کرد: در حال حاضر مراکز رادیولوژی به شدت با کمبود نقدینگی و مسائل مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و خطر ورشکستگی مراکز آنها را به خاطر نبود منابع مالی به شدت تهدید می‌کند.

او بیان کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی در زمینه ملزومات مصرفی مانند کیت‌های تشخیصی فیلم‌های رادیولوژی در سراسر کشور وجود ندارد و مسائل مهم همان قیمت بالای دستگاه‌های موجود در بازار کشور است.

تاخیر در مطالبات مراکز رادیولوژی

دبیر انجمن رادیولوژی ایران افزود: یکی از مشکلات مراکز رادیولوژی تاخیر در پرداخت مطالبات و به‌روز نبودن آن‌ها از سوی صندوق‌های بیمه‌گر است و امروزه حدود ۸ ماه صندوق‌های بیمه‌گر طلب مراکز آزمایشگاهی و رادیولوژی را پرداخت نکرده‌اند.

کریمی یادآوری کرد: متاسفانه تعرفه رادیولوژی کمترین افزایش را در بین گروه‌های پزشکی داشته و با توجه به هزینه‌های جاری تورم کشور و به خصوص میزان تورم سلامت بیش از گرانی‌های کشور است و همین مسئله مشکلاتی را برای ما در پی داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار