مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: بیش از ۷۰ درصد آذربایجان غربی در محدوده خطر زلزله قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، امیر عباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی  که به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله در جمع خبرنگاران حضور یافته بود از پایان یافتن طرح پهنه بندی ریز زلزله در چهار شهرستان ارومیه، خوی، سلماس و مهاباد خبر داد و افزود: بر اساس طرح نقشه پهنه بندی ریز زلزله، بیش از ۷۰ درصد استان در محدوده خطر زیاد زلزله قرار دارد.

او ادامه داد: در اجرای طرح‌های پهنه بندی ریز زلزله در این شهرستان ها، مقرراتی استخراج شده است که برای تطبیق محاسبات سازه‌های ساختمانی، تعیین ارتفاع سازه‌ها مناسب در محدوده‌های مختلف شهری، تعیین وضعیت شریان‌های حیاتی شهری و مکان یابی ساختمان‌های حساس و مهم که باید پس از هر گونه سانحه به فعالیت خودشان ادامه بدهند، قابل استفاده خواهد بود.

جعفری با اشاره به اینکه در جهان ۴۳ نوع بلایای طبیعی شناخته شده است اظهار کرد: ۳۴ نوع از بلایای طبیعی در ایران و ۲۵ نوع نیز در آذربایجان غربی روی می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی افزود: در سال جاری بلایای طبیعی به ارزش بیش ۳۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و ۳۰ میلیارد تومان نیز به زیرساخت‌ها آسیب زده است.

 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.