رییس پلیس راه استان کردستان به رانندگان توصیه کرد تا در روز‌های برفی و در شرایط جوی ناپایدار ضمن داشتن تجهیزات ایمنی لازم، با احتیاط بیشتر رانندگی کنند.

سرهنگ عیسی گوهری در گفت وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج گفت: سامانه بارشی که از عصر چهارشنبه آسمان این استان را  فرا گرفته باعث بارش باران و برف در نقاط مختلف شده است.

وی افزود:اکنون در بیشتر محور‌ها این بارش‌ها ادامه دارد البته در گردنه‌ها و ارتفاعات این بارش بصورت برف است.

سرهنگ گوهری بیان کرد: بارش باران در تمام محور‌های مواصلاتی  باعث لغزندگی سطح جاده‌ها شده و لازم است که تمام رانندگان در هنگام عبور و مرور در محور‌های استان مقررات رانندگی را رعایت و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

سرهنگ گوهری تاکید کرد: افرادی که قصد تردد در جاده‌های استان را دارند حتما ملزومات سفر زمستانی را به همراه داشته و از سالم بودن تیغه برف پاک‌کن و سیستم گرمایشی خودرو اطمینان حاصل کنند.

رییس پلیس راه استان کردستان به لزوم همراه داشتن زنجیر چرخ و استفاده از آن در بعضی مسیر‌های ارتباطی وگردنه‌های برف گیر اشاره کرد و گفت: استفاده از زنجیر چرخ در مسیر‌هایی که تردد در آن‌ها با دشواری صورت می‌گیرد ضروری است و از تردد رانندگانی که فاقد این تجهیزات باشند و قصد عبور از گردنه‌ها را داشته باشند، جلوگیری می‌شود.

سرهنگ گوهری گفت:از همه رانندگانی که قصد عبور از جاده‌ها و گردنه‌های برف گیر و کوهستانی استان را دارند با هوشیاری کامل و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی در جاده‌های لغزنده تردد کنند.

رئیس پلیس راه استان کردستان گفت: در سال جاری پلیس راه ۱۰۰ تیم گشت‌زنی را بصورت محسوس و نامحسوس برای نظارت بر محور‌های مواصلاتی استان استقرار داده تا مسافران سفر ایمنی داشته باشند.

انتهای پیام/م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.