نخستین کنفرانس ملی صنعت، تجارت و علوم دریایی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،دیروز و  طی آئینی در آمفی‌تئاتر شهید چمران دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، کنفرانس ملی صنعت تجارت و علوم دریایی که با همکاری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان برای برگزارشده است، کار خود را آغاز کرد.

حسین ذوالقرنین معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، در این آئین افتتاحیه از برگزاری این کنفرانس به‌عنوان گامی برای ایجاد دانشگاه نسل چهارم یاد کرد و ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه را از دستاوردهای آن برشمرد.

محمد ذاکری دبیر علمی کنفرانس ملی صنعت، تجارت و علوم دریایی نیز شمار مقالات رسیده به دبیرخانه این کنفرانس را ۱۲۷ مقاله اعلام کرد و افزود: از مجموع مقاله‌های دریافتی ۹۶ مقاله پذیرفته شدند که ۱۵ مقاله در قالب سخنرانی و ۸۱ مقاله پوستر هستند.

او به سهم مشارکت دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در ارسال مقالات و داوری نیز اشاره کرد و گفت: ۶۱ درصد مقالات دریافتی مقالات درون دانشگاهی و ۳۱ درصد برون دانشگاهی بودند و ۷۲ درصد هیئت داوران را نیز داوران خارج از دانشگاه و ۲۸ درصد را داوران داخلی تشکیل می‌دادند.

دبیر علمی کنفرانس ملی صنعت، تجارت و علوم دریایی افزود: از ۱۷ سازمان و دانشگاه در محورهای کنفرانس استفاده شد و ۶۴ داور، هیئت داوران را تشکیل می‌دادند که هر مقاله ارسالی توسط سه داور ارزیابی و با نظر دو داور پذیرفته شد.

بنا به گفته دبیر علمی کنفرانس ملی صنعت، تجارت و علوم دریایی، شناسایی معضلات و تنگناهای موجود در این زمینه و تلاش برای ایجاد روحیه علمی و همچنین توسعه ارتباط میان صنعت و دانشگاه از اهداف برگزاری این کنفرانس بوده است.

او ایجاد بستر برای عرضه توانمندی‌های علمی و آشنایی با دستاوردهای و یافته‌های علمی در حوزه دریا، شناسایی نقاط قوت و ضعف بسترهای صنعتی و تجاری حوزه دریایی و درنهایت آشنایی با توانمندی‌های دانشگاه علوم و فنون دریایی برای گروه‌های هدف را از اهداف این کنفرانس دانست.

ذاکری در پایان گفت: مقاله‌های برتر در ISC و مجله علمی وابسته به دانشگاه علوم و فنون دریایی منتشر خواهند شد.

در کنفرانس ملی صنعت، تجارت و علوم دریایی مقالات در چهار محور مهندسی دریا، منابع طبیعی دریا، علوم دریایی و اقتصاد و مدریت دریا با ۱۷ زیرمجموعه مشارکت داشتند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.