معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری آبادان بر احیای کانال‌های دفع آب‌های سطحی در مناطق قدیمی شرکت پالایش نفت این شهر تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،بیژن ربیعی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری آبادان  دیروز در نشست شواری سلامت و امنیت غذایی آبادان در سرسرای اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه مردم نگران بارندگی‌ روزهای آینده هستند، گفت: برای برون رفت از مشکلات فاضلاب و شیوع بیمارهای ناشی از آبگرفتگی پایش و احیای کانال‌های روباز مناطق قدیمی این شهرلازم و ضروری است و این امر مستلزم تامین اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های آبادان است.

او افزود:جمع آوری روان‌آب‌ها و دفع آب‌های سطحی در مناطق بحرانی آبادان در اولویت کاری دستگاه‌های مربوطه است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری آبادان گفت: استاندار خوزستان چند شهرداری این استان را به عنوان معین مکلف به کمک و پشتیبانی شهرهای آبگرفته از جمله آبادان کرده که تاکنون بیش از ۱۸۰ نیروی خدماتی به همراه تجهیزات به این شهر اعزام شده‌اند.

ربیعی  استفاده از ظرفیت شهرداری ‌های معین را لازم و ضروری خواند و ادامه داد:هم اکنون این افراد خدماتی علاوه بر شست‌و شو، لایروبی و نی‌زدایی، آهک‌پاشی از مناطق بحرانی را آغاز کرده‌اند.

 

جعفر ربیهاوی رییس مرکز بهداشت آبادان نیز در این نشست با بیان اینکه در بارندگی اخیر ۵۰ درصد شهروندان آبادان درگیر آبگرفتگی خیابان‌ها بودند گفت:کوی ولیعصر(عج)، ذوالفقاری، بهار، احمدآباد، سده و جمشیدآباد از بیشترین مناطق درگیر بارندگی هستند.

او با اشاره به آسیب‌های ناشی از آبگرفتگی خیابان‌ها و منازل مردم افزود: اختلال در نحوه ذخیره‌سازی مواد غذایی، شیوع بیماری‌های پوستی و عفونی، افزایش جمعیت جوندگان و حیوانات موذی، از دست‌دادن سرپناه، آواره‌گی برخی از خانوارها و اختلال در ارایه خدمات از بیشترین آسیب‌های ناشی از آبگرفتگی است که تاثیر منفی بر سلامت شهروندان داشته است.

رییس مرکز بهداشت آبادان در بخش دیگری به اقدامات مرکز بهداشت آبادان در خصوص ارایه خدمات به مادران باردار و کودکان زیر پنج سال اشاره کرد و ادامه داد:هم اکنون ۱۱۰ مادر باردار و ۴۱۳ کودک بی‌بضاعت در حاشیه شهر و روستاها خدماتی همچون سبد غذایی ماهانه با همکاری وزارت رفاه و کمیته امداد امام خمینی(ره) دریافت می‌کنند.

او سهمیه شهرستان آبادان برای دریافت سبد غذایی ویژه کودکان بی‌بضاعت زیر پنج سال را ۴۱۳ نفر بیان کرد و گفت: ۶۰ کودک و پنج مادر باردار واجد شرایط زیرپوشش این طرح نیستند لذا می‌طلبد برای خدمات رسانی به این افراد نگاه ویژه شود.

علیرضا خلیلی‌نیا رییس اداره امور آبفای آبادان نیز در این نشست گفت:در بررسی انجام شده ۱۱۳ میلیمتر بارندگی اخیر در آبادان حدود سه میلیون مترمکعب آب وارد آبادان کرد این درحالی است که در حالت عادی روزانه ۱۲۰ هزار مترمکعب آب توسط شبکه فاضلاب آبادان تخلیه می‌شود و دفع این حجم روان‌آب مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

او افزود:در مناطقی همچون ذوالفقاری، شطیط با افزایش پمپ‌ها و احیای برخی از کانال‌ها در این مناطق مشکل آبگرفتگی پس از پنج روز برطرف شد اما در منطقه ۲ ولیعصر(عج) و منازل شرکت نفت قدیم که پس از واگذاری به مردم هیچ‌گونه نظارتی بر کانال‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ نبود با مشکل روبه رو بودیم.

رییس اداره امور آبفای آبادان ادامه داد: انتظار داریم در آینده ایستگاه‌های پمپاژ هفت و پشت مسجد پیروز لایروبی، نی‌زدایی و احیا شود.

در این نشست مقرر شد که با تشکیل یک کارگروه متشکل از کارشناسان شهرداری، آبفای شهری و روستایی، شرکت پالایش نفت آبادان، ایستگاه های پمپاژ مناطق قدیمی شرکت نفت احیا و کانال‌های آب‌های سطحی آبادان شناسایی، لایروبی، نی‌زدایی شود.

در این نشست عنوان شد مسئولان دستگاه‌هایی که در این نشست حضور نداشتند به مرکز استان منعکس و با مدیران برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.