رئیس جامعه‌ی خیرین مدرسه ساز کشور گفت: با کمبود ۱۰۰ مدرسه‌ی استثنایی و نیز نبود مدرسه برای مبتلایان اوتیسم در ۱۴ استان در سطح کشورمواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،ناصر قفلی رییس جامعه‌ی خیرین مدرسه ساز کشور در مراسم گردهمایی روسای مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در تبریز بااشاره به قول‌هایی از سوی خیرین برای ساخت ۱۴ مدرسه‌ی اوتیسمی‌ها داده شده است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره برداری از این طرح‌ها باشیم، افزود: در سطح کشور حدود ۴۰ هزار کلاس درس نیمه کاره داریم که با همت همه‌ی روسای مجامع استان‌ها و نیز کمک خیرین امیدواریم که در سال آتی تمامی این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

او با بیان اینکه طبق اعلام نوبخت معاون برنامه و بودجه‌ی رئیس جمهور، بودجه‌ی تخصیص یافته در سال ۹۹ برای خیرین مدرسه ساز حدود سه برابر افزایش داشته است گفت: برای بهره وری صد درصدی از این بودجه نیازمند به جذب خیرین جدید و افزایش کمک از سوی خیرین قبلی هستیم و باید برنامه‌هایی در راستای این امر تنظیم شود.

قفلی در ادامه به تخصصی شدن فعالیت‌های مجمع خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و ایجاد کمیسیون‌های مختلف تخصصی را گامی مهم در تحقق این هدف دانست.

او در ادامه به تلاش برای تخصیص وام ۵ هزار میلیارد تومانی و بدون بهره برای خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی در این راستا انجام شده و با برگزاری جلسات با نهاد‌های مختلف در تلاش هستیم تا هر چه زودتر این وام را برای جامعه‌ی خیرین مدرسه ساز فراهم نماییم.

در ادامه‌ی جلسه، سعید جلالی رئیس هیئت مدیره‌ی مجمع خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان شرقی به بیان پیشینه‌ی فرهنگی و آموزشی و خیر خواهانه‌ی استان آذربایجان شرقی پرداخت و به میرزا حسن رشدیه به عنوان اولین خیر مدرسه ساز کشور و جبار باغچه بان به عنوان معمار آموزش نوین در تاریخ ایران اشاره کرد.

او در ادامه به اقدامات انجام شده در طی دهه‌ی اخیر در استان اشاره کرد و گفت: در دهه‌ی ۹۰ دو زلزله‌ی بزرگ را در استان آذربایجان شرقی تجربه کردیم که در سال ۹۱ در شهر‌های اهر، هریس و ورزقان حدود ۱۹۳ مدرسه‌ی آسیب دیده داشتیم که با کمک خیرین استانی و کشوری توانستیم در سریعترین زمان ممکن بازسازی این مدارس را انجام دهیم.

در ادامه‌ی این جلسه محمدرضا اسپرورین عضو هیئت مدیره‌ی جامعه‌ی خیرین مدرسه ساز نیز به تبیین وظایف کمیسیون‌های مختلف پرداخت و نکاتی مهم در رابطه با کارایی این کمیسیون‌ها اشاره کرد. وی که خود عضو کمیسیون اقتصادی مجمع محسوب می‌شود از تخصیص بودجه‌ی ٢٧٠٠ میلیارد تومانی در سال ۹۹ خبر داد و گفت در تلاش هستیم تا به همین میزان نیز ار کمک خیرین محترم بهره‌مند شویم.

اودر ادامه به رایزنی با صنایع مختلف کشور از جمله فولاد و سیمان و کاشی اشاره کرد و گفت: با توجه به صحبت‌های انجام شده، قرار است این صنایع، کالا‌های مورد نیاز ما را با تخفیف نسبت به بازار آزاد ارائه دهند و افزود: بر اساس مواد مصرفی از بودجه‌ی سال گذشته، می‌توان تخمین زد که حدود ۲۰ درصد صرفه جویی از این طریق عاید مجمع خواهد شد.

در ادامه‌ی این جلسه نیز روسای استان‌های مختلف به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند که از مهمترین و بارزترین آن‌ها می‌توان به لزوم جذب حداکثری خیرین و ارگان‌های مختلف برای تامین هزینه‌های مورد نیاز و ضرورت نگه داری و تعمیرات پس از ساخت مدارس و همچنین در مورد تصویب و اصلاح قوانین درون سازمانی نیز بحث‌هایی مطرح شد.

روسای مجامع استان‌ها در ادامه بر لزوم افزایش تبلیغات و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ی ملی اشاره کردند و آنرا شرطی حیاتی بر تداوم جذب خیرین قلمداد کرده و این رویه را راهکاری مناسب برای جلب نظر و اعتماد مردم نسبت به جامعه‌ی خیرین مدرسه ساز عنوان کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.