عصمتی پور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:پیش بینی شده ۱۰۰تُن کینوا در اراضی کشاورزی خراسان جنوبی تولید شده است.

پیش بینی تولید ۱۰۰تُن خاویار گیاهی در مزارع خراسان جنوبیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، عصمتی پور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی سطح کشت کینوا در استان را ۶۰.۵ هکتار اعلام کرد و گفت: بیشترین سطح کشت کینوا به شهرستان قاین اختصاص دارد.

او  متوسط عملکرد این محصول را ۱.۵ تُن در هر هکتار اعلام کرد و افزود:  دوره رشد کوتاه در ۱۰۰ روز از مهمترین مزایای کشت این محصول است و تولید محصول در اراضی با حاصلخیزی کم، مقاومت بالا به شوری خاک، نیاز آبی بسیار پایین، مدیریت داشت آسان، ارزش غذایی بسیار بالا سازگاری بالا با شرایط آب و خاک  از دیگرمزایای کشت این محصول است.

عصمتی پور بیان کرد: کشت این محصول با توجه به شرایط اقلیمی هر شهر از ابتدای تیر تا اوسط مرداد ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان  با اشاره به اینکه گیاه کینوا با شرایط اقلیمی این استان سازگاری خوبی دارد و در مقابل شوری مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد اظهار کرد: این محصول می‌تواند یکی از محصولات مقوی و جایگزین برنج در آینده محسوب شود.

او در خصوص قیمت خرید توافقی این محصول ادامه داد: متوسط قیمت کینوا برای هر کیلو ۶تا۷ هزار تومان است و به دنبال مراکز خریدی هستیم تا این محصول به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار