آروین گفت: بیشترین مشکل ما در واحد‌های تابعه شهرداری است، زیرا هنوز به سامانه‌های یکپارچه متصل نیستند.

پاینده / الکترونیکی شدن اقدام‌های مدیریت شهری گامی در مسیر شفافیتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در اولین همایش قائم مقام ذی حساب نظارت و ارتقا ارتباط مالی با اشاره به این نکته که ۲۱ عضو شورای شهر تهران نمی‌توانند به همه فعالیت‌های مدیریت شهری احاطه و نظارت داشته باشند گفت: در این زمان است که جایگاه ذی حسابان و اهمیت نقش آن‌ها مشخص می‌شود تا از هدر رفت منابع شهر و امکانات آن جلوگیری کنند، زیرا منابع ما در مدیریت شهری محدود است.
 
رئیس کمیته شفافیت با اشاره به شعار شورای پنجم اظهار کرد: شفافیت از جمله اولویت‌ها و شعار شورای پنجم بوده که در این مسیر نیز اقدام‌های متعددی انجام شده است.
 
آروین تأکید کرد: بازسازی سرمایه اجتماعی شهرداری تهران و باز گرداندن اعتماد به شهروندان تهران یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است، زیرا نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که شهروندان به شهرداری تهران در گذشته اعتماد نداشتند.
 
او با تأکید بر این نکته که افزایش شفافیت در نهایت اعتماد عمومی را بالا می‌برد، گفت: اگر مردم دسترسی به سایت شفافیت نداشته باشند همین که بدانند مرکزی برای شفافیت وجود دارد دلشان آرام می‌گیرد.
 
رئیس کمیته شفافیت گفت: موظف شدن شهرداری به انجام معاملات آن هم به صورت الکترونیکی یکی از اقدام‌هایی بود که باعث افزایش شفافیت و کاهش فساد و تخلف شد.
 
آروین با اشاره به این نکته که هدف ما در مدیریت شهری افزایش نظارت همگانی است، گفت: وقتی نظارت‌ها از تمام جوانب انجام شود به طور حتم کاهش فساد را به دنبال دارد و ذی حسابان نظارت‌کنندگان بر حسن اجرای مصوبات هستند و باید به این نکته توجه داشت که در هر معامله‌ای کد معامله سامانه برخط (آنلاین) ثبت شود.
 
او با اشاره به مشکلات موجود در حوزه شفافیت بیان کرد:: برخی از ذی حسابان در واحد‌های شهرداری تهران مشغول به کار هستند و متأسفانه بیشترین مشکل ما نیز در واحد‌های تابعه شهرداری است، زیرا هنوز به سامانه‌های یکپارچه متصل نیستند و شکل نظارت ذی حسابان با مشکلاتی مواجه است که باید گفت در این زمان است که ما باید تلاش کنیم تا نظارت‌ها محقق شود.
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار