مدیرکل دفتر مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به تصویب هزار و ۱۶۰ منطقه نمونه گردشگری در کشور از جذب ۲۶۰ سرمایه گذار در این مناطق خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علیرضا ارجمندی مدیرکل دفتر مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی ظهر امروز چهارشنبه ۴ دی ماه در نشست سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری در مازندران با بیان اینکه گردشگری یک علم و صنعت به شمار می‌رود و باید از مدیریت سنتی و ابتدایی فاصله گیرد گفت: به دلیل آنکه مناطق گردشگری بهره‌های خوبی از مدیریت ندارند نمی‌توانند بازاریابی و سوددهی خوبی داشته باشند.

او با بیان اینکه باید از مدیریت‌های علمی در حوزه گردشگری برخوردار شویم به رویکرد جدید در مناطق نمونه گردشگری اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی در چند ماهه اخیر ظهور خوبی در مناطق پیدا کرده‌اند، اما واقعیت این است که ۱۵ سال از مصوبه مناطق نمونه گردشگری می‌گذرد و اکنون به خوبی می‌توانیم این مناطق را ارزیابی کنیم.

ارجمندی گفت: استان مازندران به عنوان یک منطقه کامل نمونه گردشگری است و در ایام تعطیل و فصل‌های مختلف مسافران زیادی به استان سفر می‌کنند.

مدیرکل دفتر مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی افزود: منطقه نمونه براساس معیار‌های مختلفی و خدمات متنوع هدف گذاری شده‌اند و این مناطق در حاشیه ساحل، کویر و جنگلی وجود دارد.

او وسعت، تنوع، نوع خدمات، بهره برداری و مخاطبان منطقه نمونه گردشگری را مختلف دانست و گفت: هزار و ۱۶۰ منطقه نمونه گردشگری در کشور تصویب شده است.

پالایش مناطق نمونه گردشگری

مدیرکل دفتر مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی خواستار بررسی مسائل و مشکلات مناطق نمونه گردشگری شد و گفت: لزومی ندارد تمامی مناطق نمونه گردشگری حفظ شود و اگر لازم باشد بازنگری در مصوبات صورت خواهد گرفت و در رویکرد جدید، پالایش و نگرش جدید به مناطق نمونه اولویت است.

او افزود: در گام اولیه آئین نامه مناطق نمونه گردشگری بازنگری شده است و طبق مصوبه شورای برنامه ریزی ۳۶۶ منطقه دیگر امکان نمونه گردشگری بودن را ندارند و برای لغوکردن مصوبه هیئت وزیران در این مناطق اقدام شده است.

ارجمندی: لغو مصوبه منطقه نمونه گردشگری موجب نمی‌شود که این مناطق از گردشگری بودن درآیند بلکه از منطقه نمونه بودن فقط خارج خواهند شد، اما برخی استان‌ها به دلیل آنکه از مزیت گردشگری خارج نشود برابر لغو مصوبه مناطق نمونه گردشگری مقاومت می‌کنند.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.