دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: نظارت بر بازار باید به گونه ای انجام شود که مردم نتایج آن را احساس کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: مسئولان و متولیان نظارت بر بازار باید توجه داشته باشند که کار نظارت با سخن گفتن به نتیجه نمی‌رسد بلکه باید به گونه‌ای عمل شود که برای مردم ملموس باشد و نتایج آن را احساس کنند و وقتی برای خرید به بازار مراجعه کردند با قیمت‌های غیر منطقی و سلیقه‌ای مواجه نشوند.

قاسمی افزود: اقدامات نسبتاً خوبی در بحث تنظیم و کنترل بازار انجام شده، اما علی‌رغم سیاست‌های دولت و هزینه‌هایی که برای تنظیم بازار می‌شود، همچنان در توزیع مشکلاتی وجود دارد که موجب عدم ثبات و گله‌مندی در بازار می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تاکید کرد: خلاء‌هایی بین تولید کننده و مصرف کننده وجود دارد که واسطه از این خلاء‌ها سوءاستفاده می‌کنند و کالا‌ها را با قیمت پایین از تولیدکننده می‌خرند و با قیمت بالا در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند که این موضوع هم موجب نارضایتی تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان شده است.

قاسمی افزود: دستگاه‌های متولی و نظارتی باید تلاش کنند تا افراد منفعت طلب و سودجو در سال رونق تولید موجب متضرر شدن تولیدکنندگان نشوند و مصرف کنندگان نیز با قیمت مناسبی کالا‌ها را دریافت کنند.

این مقام قضایی استان با بیان اینکه فعالیت‌های صنفی باید بر اساس قانون و مقررات باشد، تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده حکایت از آن دارد که برخی از صنوف بدون پروانه در حال فعالیت هستند که ضروری است سازمان صمت، اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی در این خصوص ورود کنند، زیرا نظارت در این بخش مهم است و این موضوع موجب اخلال و بی ثباتی در بازار و در نتیجه نارضایتی اصناف قانونمند و مردم می‌شود.

او در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث تامین، توزیع و عرضه میوه شب عید از همین حالا باید برنامه ریزی و تمهیدات لازم اندیشیده شود تا همانند سال‌های گذشته دچار مشکل نشوند.

قاسمی گفت: عرضه باید در بازه زمانی و مکانی مشخص و مستمر انجام شود و همچنین در محل‌های صورت گیرد که برای عبور و مرور مشکل ایجاد نکند و کرامت شهروندان نیز حفظ شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.