مهم‌ترین حوادث امروز ۴ دی‌ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۴ دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۲ نفر سارق حرفه‌ای قطعات خودرو با ۱۴ فقره سرقت

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، ۲ نفر سارق با ۱۴ فقره سرقت دستگیر شدند.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی این شهرستان در حین گشت زنی به ۲ نفر که در حال بازکردن درب یک خودرو بودند مشکوک شده و آن‌ها را بلافاصله دستگیر می‌کنند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه متهمین برای تحقیقات فنی به پلیس آگاهی انتقال داده شدند، افزود: این سارقین حرفه‌ای در بازجویی فنی و تخصصی به ۱۴ فقره سرقت قطعات خودرو اقرار کردند.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه متهمین تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند، تصریح کرد: صحنه‌های سرقت بازسازی و تاکنون تعدادی از مال باختگان شناسایی شده اند.

برخورد ۱۳ خودرو با ۵ مجروح در شیراز

 رئیس پلیس راهور استان گفت: بر اثر برخورد ۱۳ دستگاه خودرو با یکدیگر در بلوار "امیرکبیر" شهرستان شیراز، ۵ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ مصطفی عباسی بیان کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف زنجیره‌ای در بلوار "امیرکبیر" شیراز، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند ۱۳ دستگاه خودرو سبک و سنگین با یکدیگر برخورد و ۵ نفر از سرنشینان در این حادثه مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه رعایت فاصله طولی با خودرو‌های جلویی و رانندگی با سرعت مجاز و مطمئنه تا حد چشمگیری از وقوع تصادفات رانندگی پیشگیری می‌کند، بیان کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را نقص فنی در سیستم کامیون بنز اعلام کردند.

اسباب بازی‌های قاچاق میلیاردی روانه بازار نشدند

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک تریلر و کشف ۳ هزار و ۵۹۲ عدد انواع اسباب بازی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ علی بابایی گفت: ماموران انتظامی شهرستان کوار هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک تریلر حامل اسباب بازی مظنون و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۳ هزار و ۵۹۲ عدد انواع اسباب بازی قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون برآورد کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در رستم

فرمانده انتظامی رستم گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک کامیون، انواع لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

سرهنگ قربانعلی روستا گفت: ماموران انتظامی پاسگاه "بابا میدان" این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور بابا میدان به یاسوج، یک دستگاه وانت مزدا را توقیف کردند.

سرهنگ روستا افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو موفق شدند تعداد ۵ دستگاه یخچال، لباس شویی، جارو برقی، تلوزیون ال‌ای دی، ۲۵ عددلوازم برقی آشپزخانه و ۲۹ عدد پتو قاچاق کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

رفع تصرف اراضی ملی توسط پلیس زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، ۵۵ هزار متر از اراضی منابع طبیعی به ارزش یک میلیارد ریال از دست افراد سودجو آزاد و به بیت المال بازگردانده شد.

سرهنگ محمد بردبار بیان کرد: در اجرای دستور مقام قضائی و شکایت نماینده اداره منابع طبیعی مبنی بر یک فقره زمین خواری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران به همراه نماینده ادره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۵۵ هزار متر از اراضی ملی به ارزش یک میلیارد ریال برابر نظر کارشناسان را رفع تصرف کنند.

فرمانده انتظامی زرین دشت با بیان اینکه پلیس در راستای احقاق حقوق ملی و جلوگیری از تصرف بیت‌المال، از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد از شهروندان درخواست کرد؛ هرگونه گزارشی در خصوص تصرف اراضی ملی و یا تخریب، بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

افزایش ۱۸۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از افزایش ۱۸۴ درصدی کشفیات مواد مخدر طی ۹ ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.

سرهنگ مراد صارمی اظهار داشت: امروزه مواد مخدر به عنوان یکی از مهمترین تهدیدات در جامعه بشری شناخته شده که کسب اطلاعات در خصوص پیامد‌های مخرب آن، می‌تواند در کاهش گرایش افراد به این بلای خانمان سوز تاثیرگذار باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه در ۹ ماهه اول سال جاری، میزان ۲۷۳ کیلو ۵۳۲ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۵۴ نفر خرده فروش، قاچاقچی و توزیع کننده دستگیر شده‌اند، عنوان داشت: این مقدار کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۸۴ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ صارمی، مبارزه بی امان با سوداگران مرگ را از اولویت‌های مهم و کاری پلیس این شهرستان برشمرد و با توصیه به خانواده‌ها برای کنترل فرزندان خود در گرایش به مواد مخدر، گفت: ترویج و توسعه آموزش همگانی، آگاه کردن خانواده‌ها نسبت به آسیب مواد مخدر و هم افزایی جدی میان نهاد‌های متولی امر، از جمله راه‌های جلوگیری از توسعه آن است.

واژگونی کامیون با ۲ کشته

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر واژگونی یک کامیون در محور شیراز به سمت زرقان، ۲ نفر کشته شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور شیراز به سمت زرقان به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک کامیون با ۲ سرنشین در مسیر مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن هر ۲ نفر فوت کرده‌اند.

سرهنگ دهقانی اظهار کرد: کارشناسان نداشتن توجه به جلو راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار