رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزایش جذب نیرو‌های تخصصی و فوق تخصصی به کادر پزشکی استان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،گفت:از ابتدای سال تا کنون جذب نیرو‌های تخصصی و فوق تخصصی به کادر پزشکی استان ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

فرشیدی افزود:حدود ۷۰ پزشک متخصص و فوق تخصص به کادر پزشکی استان اضافه شده و بیشترین اعزام پزشک را به شهرستان میناب است.

او گفت: در بخش درمان سرطان و بیماری‌های خونی، اطفال، کمبودهایمان رفع شده و متخصصین داخلی و اطفال نیز در روز‌های آینده به بشاگرد اعزام می‌شون همچنین یک پزشک فوق تخصص بیماری‌های ریوی، یک پزشک فوق تخصص هماتولوژی و یک متخصص انکولوژی به کادر پزشکی بندرعباس اضافه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود:قرار است تا پایان دی ماه سه آمبولانس دریایی در استان شروع به کار کنند.

فرشیدی گفت:در دوماه اخیر ۷۴۳ مورد بستری با بیماری تنفسی داشتیم که از ۱۲۹ مورد مشکوک به آنفولانزا نمونه گیری انجام و به تهران ارسال شد.

فرشیدی گفت: بااشاره به افزایش ابتلا به آنفولانزا دراستان نسبت به سال گذشته افزود: ۱۶ مورد مرگ در رابطه با بیماری‌های تنفسی در دو ماه اخیر گزارش شده است و ۱۸ مورد ابتلا به آنفولانزای حاد در استان داشتیم که از این تعداد ۳ نفر فوت کردند.

او افزود: اکنون موج ابتلا به آنفولانزا کاهش یافته است، ولی پیش بینی می‌شود در بهمن ماه مجددا ابتلا به این بیماری افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:هیچ موردی از مسمویت حاد با کیک های آلوده به قرص در استان گزارش نشده است  و قرص های موجود در خوراکی ها هیچ کدام از نوع مخدر نبودند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.