شهردار خوی گفت: الِمان‌های جدید بر اساس مفاهیم فرهنگی و انسانی در خوی نصب میشود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محرم اکبرزاده شهردار خوی از طراحی و نصب الِمان‌های جدید در شهر خوی خبر داد گفت: الِمان‌های جدید بر اساس مفاهیم فرهنگی و انسانی در نقاط مختلف شهر نصب میشود.

شهردار خوی اظهار داشت: امروزه با توجه به هدف گذاری‌های کلان در معرفی شهر‌های مختلف، الِمان‌های شهری بعنوان یکی از هویت‌ها و نماد‌های شهر‌ها شده و نمودی از هویت آن شهر هستند.

او افزود: علیرغم تفاوت‌های ماهیتی شهر‌ها و کشورها، نماد‌های طراحی شده بر اساس مفاهیم عمیق انسانی، فرهنگی، بومی و حتی ویژگی‌های جغرافیایی، توانسته اند علاوه برکاربرد شهری، بعنوان نمادی برای معرفی کشور‌ها ایفای نقش نمایند.

اکبرزاده تصریح کرد: شهر خوی با توجه به وسعت ظرفیت‌های فرهنگی و منابع انسانی، پیشنه غنی تاریخی و رویدا‌های مختلف شکل گرفته در بستر تاریخ شهر خوی، امکان مناسبی برای طراحی و اجرای الِمان‌های شهری را فراهم می‌سازد و شهرداری خوی با رویکردی متفاوت نسبت به گذشته تلاش می‌کند تا در این حوزه اقدامات تازه‌ای انجام دهد.

شهردار خوی افزود: پوریای، ولی بعنوان شخصیت فراملی و با داشتن جایگاهی کم نظیر در بین اهالی فرهنگی ورزشی و حتی حوزه ادب و عرفان، یکی از همین ظرفیت‌های انسانی ارزشمندی است که می‌تواند مسیری تازه برای جذب توریست و علاقه‌مندان وی باشد بر همین اساس با تلاش شهرداری خوی و حمایت شورای اسلامی شهر آرامگاه این پهلوان نامدار ساماندهی و محوطه سازی شده و الِمان آرامگاه نیز احداث شد.

او تاکید کرد: میدان جنب آرامگاه نیز با طراحی جدید اصلاح هندسی شده و تندیس پوریای، ولی با ارتفاع ۴ متر از سوی هنرمندان خویی طراحی و نصب شده و بزودی رونمایی می‌شود.
اکبرزاده همچنین اضافه کرد: بلوار منتهی به آرامگاه و میدان حد فاصل میدان مدرس و تقاطع امام حسین (ع) به نام پوریای، ولی نامگذاری شده و تابلو‌های مزین به نام این شخصیت ارزشمند و کم نظیر نصب شد.
شهردار خوی گفت: الِمان پرستار یکی دیگر از نماد‌هایی است که از سوی شهرداری خوی و با مشارکت هنرمندان شهرستان طراحی و اجرا شده و همزمان با الِمان پوریای، ولی رونمایی خواهد شد.

او اذعان داشت: پرستاران از جمله اقشاری هستند که با داشتن جایگاه ویژه‌ای در جامعه، همواره یادآور ارزش‌های والای انسانی بوده و حضور این قشر پر تلاش در متن جامعه و روایت‌ها و احادیث‌های مختلفی از بزرگان و ائمه اطهار در خصوص ارزش‌های پرستاری الهام بخش یکی از نماد‌های شهری به نام این تلاشگران بوده و با اصلاح هندسی میدان پرستار با طراحی جدید در بلوار شیخ نوایی، الِمان پرستار طی دی ماه سال جاری نصب و رونمایی می‌شود.

اکبرزاده خاطر نشان ساخت: عبور شاهراه تجاری جاده ابریشم در روزگاران گذشته از شهر خوی و وجود کاروانسرا‌های متعدد و بازار تاریخی خوی همچنین با نگاهی به منابع تاریخی ارزشمند شهر خوی، و نقش تجارت در رشد فرهنگی و تجاری شهر خوی طی قرون گذشته، الِمان‌های کاروان شتر و ساربانان نیز بزودی از سوی شهرداری خوی با مشارکت و تلاش هنرمندان خویی طراحی و در مسیر پل خاتون نصب می‌شود.

شهردار خوی با اشاره به ساماندهی محدوده پل خاتون اضافه کرد: پروژه‌های متنوع عمرانی رفاهی در بخش‌های مختلف پارک کوهستانی و محدوده پل خاتون طراحی و پیش بینی شده و فضای این بخش از ورودی شهر با اجرای این طرح‌ها کاملا متفاوت شده و به یکی از مهمترین جاذبه‌های شهری خوی تبدیل خواهد شد.

اودر پایان سخنان خود گفت: تعداد ۴ شتر و ۲ ساربان در الِمان کاروان تجاری پیش بینی و طراحی می‌شود که بعنوان نمادی از دوران گذشته و رونق تجاری شهر در مسیر جاده ابریشم در پل خاتون که در ورودی شهر قرار دارد نصب خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.