رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به ایجاد خوشه طیور در استان کردستان گفت: اهداف ارزشمند این خوشه تضمینی در کیفیت تولید گوشت مرغ در استان داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری  با بیان اینکه صنعت طیور این استان  رتبه اول را در میان ۸ استان غرب و شمال غرب کشور داردگفت: واحد‌های پرورشی ما با ظرفیتی بیش از ۱۵ میلیون قطعه در هر دوره فعالیت می کنند.

وی افزود:سایر حلقه‌های این صنعت که شامل کارخانجات خوراک طیور، واحد‌های مرغ مادر، واحد‌های جوجه کشی، کشتارگاه‌ها و بسته بندی و حتی واحد‌هایی مانند فرآوری کود، ذرت خشک کنی در استان کردستان ایجاد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به جایگاه ویژه ظرفیت صنعت طیوردر استان گفت: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه هماهنگ کننده با ایجاد ارتباط بیشترحلقه‌های زنجیر تولید در شکل گیری خوشه‌های صنعت طیور ایفای نقش می‌کند.

وی تاکید کرد:تلاش بر این است تا در کنار این خوشه‌ها بحث مهم و جدی بازاریابی را برای هر کدام از محصولات تولیدی حلقه‌ها ایجاد نماییم.

جعفری اظهار داشت:در این راستا بهره داران و مرغداران با دریافت بسته‌های آموزشی، شرکت در سمینار‌های رسمی، بازدید از نمایشگاه‌های بین المللی و خارجی گام‌های بسیار خوبی برداشتند.

وی یادآورشد:با استفاده از امکانات مختلفی همچون وسایل الکتریکی و اتوماسیون‌ها در سالن‌های مرغداری، موجب  رشد خوشه و ساماندهی زنجیره تولید آن  شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.