معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به انتشار فراخوان چهارمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی، از هنرمندان استانی برای حضور در این جشنواره و ارسال آثار صنایع‌دستی خود دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علی عابدی معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: به نمایش گذاردن آخرین دستاورد‌های صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی ایران، آشنایی با هنرمندان جوان و کشف استعداد‌های نو در عرصه صنایع‌دستی و ایجاد بستری برای مواجهه بی‌واسطه مخاطبان با آثار صنایع‌دستی و ارتباط با هنرمندان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

عابدی با بیان اینکه ارزیابی‌های اولیه آثار در استان صورت می‌گیرد، از هنرمندان خواست برای ارسال آثار خود با معاونت صنایع‌دستی اداره کل در ارتباط باشند.

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: هرسال بخشی ویژه به یکی از رشته‌های صنایع‌دستی برای نمایش ویژگی‌ها و قابلیت‌های هنری آن رشته اختصاص می‌یابد، که در این دوره بخش ویژه به سفال در همکاری با انجمن هنرمندان سفالگر اختصاص داده شده است.
او، شرایط و نحوه ارسال آثار بر اساس فراخوان جشنواره به این شرح اعلام کرد: آثار باید مبتنی بر شیوه‌های تولید دستی خلق‌شده و

مهم‌ترین شاخص انتخاب آثار وجود متمایز صنایع‌دستی ازلحاظ طراحی، کیفیت اجرا، اصالت برند و هویت و کاربرد خلاقانه باشد.

هر هنرمند مجاز به تحویل ۳ اثر از جدیدترین محصولات هنری خواهد بود.

آثار ارسالی در جشنواره‌های پیشین به نمایش درنیامده باشند.

آثار ارسالی دارای شناسنامه (نام اثر، معرفی تکنیک، مواد مورداستفاده و نام سازنده اثر) باشند.

متقاضیان شرکت در جشنواره باید تا تاریخ ۲۵ دیماه تصاویر آثار خود را به همراه اطلاعات اثر شامل نام اثر، تکنیک، نام سازنده اثر، شهر و شماره تلفن ثابت و همراه و نشانی دقیق پستی، ارسال کنند.

به پنج هنرمند برگزیده نشان سرو سیمین ویژه جشنواره فجر صنایع‌دستی به همراه جایزه غیر نقدی و به پنج هنرمند برگزیده دیگر دیپلم افتخار اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.