مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: در نه‌ماهه سال جاری ۶۵۲۵ واقعه ولادت، ۱۹۱۰ واقعه وفات، ۳۶۸۷ واقعه ازدواج و ۶۲۴ واقعه طلاق در استان ایلام به ثبت رسیده و استان ایلام در بحث طلاق جزو استان‌های کم طلاق کشور است.

روند کاهشی طلاق در استان ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ منوچهر تیموری مدیرکل ثبت‌احوال ایلام  گفت:ثبت‌احوال در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم نقش دارد و در غم و شادی (ولادت و درگذشت) هم در کنار مردم هستیم.

او عنوان کرد: ثبت‌احوال بیش از پنجاه نوع خدمت به مردم ارائه می‌دهد و در سال جاری بیش از هفتاد هزار نفر مراجعه مستقیم به ادارات استان ثبت‌ شده است.

تیموری افزود:در سال جاری بیش از ۲۰۰ نفر از افرادی که فاقد شناسنامه بوده‌اند، تعیین تکلیف شده‌اند و فقط ۱۳ درصد از جمعیت بالای ۱۵ سال استان موفق به ثبت‌نام برای کارت ملی نشده‌اند که تلاش می‌شود تا پایان سال جاری این افراد نیز ثبت‌نام کنند.

او اضافه کرد: ثبت‌احوال در استان ایلام هشتادوشش سال قدمت دارد و در حال حاضر این سازمان صد و یکمین سالگرد تأسیس خود را سپری می‌کند.

مدیرکل ثبت‌ احوال استان ایلام یادآور شد: ثبت‌احوال ثبت وقایع حیاتی ولادت و وفات و همچنین ازدواج و طلاق و صدور اسناد هویتی را بر عهده دارد و خوشبختانه ۹۹.۸ درصد وقایع به‌موقع در سامانه ثبت‌احوال کشور در این استان ثبت می‌شود و تعامل بسیار خوبی با دستگاه‌های مرتبط که درخواست آمار دقیق وقایع هستند در استان وجود دارد.

اوی با اشاره به صدور کارت ملی در ایلام اعلام کرد: تاکنون ۴۰۴ هزار نفر از مردم استان ایلام برای دریافت کارت هوشمند ملی مراجعه کرده‌اند که این میزان معادل ۸۷ درصد جمعیت واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند است و فقط ۱۳ درصد از جمعیت بالای ۱۵ سال استان موفق به ثبت‌نام برای کارت ملی نشده‌اند که تلاش می‌شود با کمک دفاتر پستی و پیشخوان این مسیر تا پایان سال جاری طی شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.