مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی ازتوزیع روزانه ۶۵۰ مترمکعب آب با ۱۳ تانکر به سه هزار و ۸۰۰ خانوار عشایر در مناطق قشلاقی مراوه‌تپه خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد رضا قلی پور مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: توزیع آب آشامیدنی بین این خانوار‌ها رایگان است اما، دامداران برای دریافت آب تانکر ۱۰ مترمکعبی باید ۳۰ هزار تومان پرداخت کنند.
قلی پور یکی از مشکلات آبرسانی به سامانه‌های عشایری را خرابی ایلراه‌ها عنوان کرد و افزود: سیل زمستان پارسال و بهار امسال بخش‌های زیادی از مسیر ارتباطی عشایر را به خصوص در مناطق قشلاقی تخریب کرده است.

به گفته قلی پور خرابی ایلراه‌ها باعث بالا رفتن هزینه‌های آبرسانی به مناطق عشایری شده است.

مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی گفت: برای بهداشت آب نیز اقدامات لازم از جمله کلرزنی انجام می‌شود تا مشکلات بهداشتی در بین خانوار‌ها ایجاد نشود.

خشکسالی و نبود بارش در چند سال گذشته موجب افت منابع آبی و خشک شدن برخی از چشمه‌های دائمی شده است.

اکنون چهار هزار خانوار عشایر این دیار برای زمستان گذرانی در مناطق گرمسیری و قشلاقی مراوه تپه، کلاله و گنبد استان گلستان، میاندشت اسفراین، بخش‌هایی از مانه و سملقان و راز و جرگلان سکونت دارند.

پنج هزار و ۳۵۰ خانوار عشایری خراسان شمالی بیش از ۷۰۰ هزار رأس دام سبک در اختیار دارند که ۲۵ درصد گوشت استان را تولید می‌کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.