رئیس جهادکشاورزی استان سمنان گفت: استفاده از سامانه های نوین آبیاری و کشت گیاهان مقاوم راهکاری برای کنترل منابع آبی در استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسن میرعماد در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی گفت: آب و خاک دو مسئله مهم در استان سمنان است و کاهش منابع آب های زیرزمینی به دلیل شرایط اقلیمی و افزایش جمعیت است و نباید در این امر تنها کشاورزان را مقصر دانست.

او افزود: کشت گیاهان دارویی باید با همکاری جهادکشاورزی صورت گیرد که زمینه اشتغال جوانان نیز فراهم می گردد.
رئیس جهادکشاورزی استان گفت: خاک بستر تولید و محل نگهداری آب است و عدم توجه به کیفیت خاک موجب ضعیف گشتن منابع آبی می شود.

میرعماد عنوان کرد: بهره برداری صحیح از منابع آبی و خاکی باید با مشارکت مردم صورت گیرد و این مشارکت باید به گونه ای باشد که منافع مردم نیز تامین شود.

او ادامه داد: شیوه های آبخیزداری حال حاضر کارایی لازم ندارد و باید تغییراتی را در آن ایجاد نمود. تمرکز بر سازه های کوچک و سرشاخه ها اثربخشی بیشتری نسبت به سازه های بزرگ را داراست.

رئیس جهادکشاورزی استان سمنان بیان کرد: تحقیقات انجام شده در سطوح مطلوبی است اما نیاز است که این تحقیقات وپژوهش ها وارد مرحله اجرا نیز گردد.

میرعماد تصریح کرد: استان سمنان ظرفیت مناسبی برای پرورش شترمرغ دارد که نیاز به حمایت بیشتر کارشناسان از علاقمندان به این حوزه دارد.

در این مراسم از ۱۲ پژوهشگر و کارآفرین برتر در حوزه منابع طبیعی و جهاد کشاورزی تقدیر و از هفت عنوان کتاب در زمینه‌های گیاهان دارویی، آبخیزداری و منابع طبیعی نیز رونمایی گردید.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.