اعتصاب‌کنندگان فرانسوی جشن کریسمس را در ایستگاه‌های قطار برگزار می‌کنند

علی‌رغم فرا رسیدن شب کریسمس کارکنان شبکه حمل‌ونقل ریلی فرانسه همچنان به اعتصاب خود ادامه می‌دهند.

اعتصاب‌کنندگان فرانسوی جشن کریسمس را در ایستگاه‌های قطار برگزار می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه رادیویی آر. تی. ال (RTL) در صفحه توئیتر خود نوشت: قرار نیست در خصوص اعتراضات به اصلاح نظام بازنشستگی در فرانسه آتش‌بسی صورت گیرد و اعتصاب‌کنندگان مراسم سال نو میلادی و جشن کریسمس را در ایستگاه‌های قطار برگزار می‌کنند.

به رغم فرا رسیدن شب کریسمس کارکنان شبکه حمل و نقل ریلی فرانسه همچنان به اعتصاب خود ادامه می‌دهند.

مأموران شرکت ملی راه آهن فرانسه شب گذشته نیز در ایستگاه «اوسترلیتز» (Austerlitz) مراسم جشنی برگزار کردند.

به رغم آنکه روز دوشنبه از شمار اعتصاب‌کنندگان کاسته شده بود و تنها حدود ۱۰ درصد از کارکنان شرکت ملی راه آهن فرانسه (SNCF) و حدود نیمی از رانندگان اعتصاب کرده بودند، اما وضعیت حمل و نقل روز سه شنبه، در بیستمین روز از اعتصاب، به شدت مختل است. این اختلال شبکه حمل و نقل ریلی، قطار‌های بین شهری و مترو پاریس و حومه آن را شامل می‌شود. امروز از ۱۶ خط مترو در پاریس، شش خط کاملاً تعطیل خواهد بود.

قرار است شرکت ملی راه آهن فرانسه وضعیت تردد قطار‌هایی که در تعطیلات کریسمس به خصوص روز‌های بیست و هشتم و بیست و نهم دسامبر در مسافت‌های طولانی در رفت و آمد هستند، اعلام کند.

همچنین نشریه فرانسوی زبان لوپاریزین در صفحه توئیتر خود نوشت: ژان-لوک ملانشون رئیس حزب «فرانسه تسلیم ناپذیر» اظهارات اخیر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در خصوص صرف نظر از دریافت حقوق و مزایای بازنشستگی ریاست جمهوری را عوام فریبی توصیف کرده بود، این بار اصلاحات در این باره را به سخره گرفت و آن را «کمدی» دانست.

ملانشون که با طرح اصلاح نظام بازنشستگی مخالف است روز سه شنبه اعلام کرد: همه این‌ها کمدی است. وی مذاکره میان دولت و اتحادیه‌ها را در این باره مغرضانه خواند.

گفتنی است کاخ ریاست جمهوری فرانسه، الیزه، روز یکشنبه اعلام کرد در پی اعتصاب و اعتراضات به اصلاح نظام بازنشستگی در فرانسه، مکرون از دریافت حقوق و مزایای بازنشستگی ریاست جمهوری منصرف شده است. اعلام این خبر موجی از تحلیل‌ها را در فرانسه در پی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار