وزیر نیرو گفت: اخباری مثل بارش‌های سهمگین که از سر ناآگاهی و یا با هدف التهاب آفرینی در جامعه منتشر شده صحت ندارد.

اخبار بارش‌های سهمگین باران صحت نداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز در مراسم بهره برداری از سد ابیورد در شهرستان درگز گفت:به تازگی کلیپی در فضای مجازی مبنی بر وقوع بارش‌های سهمگین و سیل آسا در این هفته منتشر شده است در حالیکه بر اساس اعلام سازمان هواشناسی تا اواخر هفته شاهد نزولات آسمانی در شمال غرب و شمال خواهیم بود که حجم آن خیلی زیاد نیست و امیدواریم این بارش‌ها تداوم داشته باشد.

او گفت: تا پایان امسال در قالب ۲۲۷ طرح آب، برق و فاضلاب ۱۰ سد بزرگ نیز در کشور به بهره‌برداری می‌رسد که سد زیبای ابیورد درگز که امروز به بهره برداری رسید یکی از این سد‌ها است.

وزیر نیرو گفت: در قالب پویش" الف. ب. ایران" افتتاح این تعداد طرح طی نیمسال دوم امسال برنامه ریزی شد که به خودمان و دنیا نشان دهیم در طی نیم سال در حوزه آب و برق چه تحولی در جای جای کشور درحال شکل گیری است.

اردکانیان ادامه داد: در چارچوب این پویش، سه هزار مگاوات نیروگاه جدید در ۹ استان، ۲۶ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی، ۲۹ تصفیه خانه فاضلاب، ۱۲ تصفیه خانه آب در شهر‌های مختلف، آب‌رسانی به هزار و ۱۰۰ روستا و احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر با ۳۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.