معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد؛

کاهش واردات ۱۰ میلیون دلاری با تولید داخل تا ۱۴۰۰

نیارکی گفت: اگر تا پایان سال ۱۴۰۰، ۴.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت بگیرد به راحتی می‌توانیم ۱۰ میلیارد دلار کاهش واردات را داشته باشیم.

کاهش واردات ۱۰ میلیون دلاری با تولید داخل تا ۱۴۰۰به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در افتتاحیه دومین همایش و نمایشگاه بین المللی فراورده‌های آرایشی و بهداشتی با بیان اینکه در سال ۹۸ محوری‌ترین برنامه رونق تولید و تعمیق است، گفت: ما پروژه نهضت تولید داخل را داریم و چنانچه تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۴.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت بگیرد به راحتی می‌توانیم ۱۰ میلیارد دلار کاهش واردات را داشته باشیم و بتوانیم به اهدافمان برسیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: بیش از یک سال است که واردات مواد آرایشی و بهداشتی ممنوع شده و اتفاق جدی در بازار نیفتاده است. بخش عمده واردکنندگان تولیدکننده شدند و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم. از فعالان اقتصادی مطالبه داریم که در حوزه مواد موثره و تجهیزات پزشکی و صنعت داروسازی یک نهضت ساخت داخل تعریف کنیم تا شاهد جنبش در این صنایع باشیم.

۴۵۶ میلیون یورو قرارداد برای تولید داخلی محصولات

وی ادامه داد: امسال ما بدون هیچ منابع اضافی و با ارتباط برقرار کردن بین دستگاه های نیازمند خدمات و محصول  تا به حال ۷ میز ساخت داخل ایجاد شده است و تاکنون ۴۵۶ میلیون یورو قرارداد برای تولید داخل محصولات بسته ایم که ۲۸۶ میلیون یورو مربوط به صنعت خودروسازی است و با پنج اپراتور در ۲ میز تولید داخل هماهنگ کردیم و قرار داد ۱۱۰ میلیون یورویی بسته شده است.

نیارکی با تاکید بر حمایت از تولید داخل گفت: جایی که می‌توانیم اشتغال داشته باشیم چرا واردات را مدنظر قرار دهیم، ما سومین آمار فارغ التحصیل مهندسی را داریم و پتانسیل خوبی برای تولید در کشور وجود دارد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مهمترین چالش صنعت آرایشی و بهداشتی را قاچاق و تقلب دانست، گفت: واردکنندگان و تولیدکنندگان باید به سامانه شناسه کالا و کد رهگیری بپیوندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار