نورعلی تابنده از بزرگان دراویش گنابادی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

نورعلی تابنده بر اثر کهولت سن درگذشتبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،«نورعلی تابنده» قطب دراویش گنابادی صبح امروز در سن ۹۲ سالگی به دلیل بیماری و کهولت سن در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

پیکر نوعلی تابنده دقایقی قبل برای خاکسپاری در گناباد به فرودگاه منتقل شد تا با اولین پرواز به این شهر منتقل شود.

نورعلی تابنده که بود؟

نورعلی تابنده متولد ۲۱ مهر ماه ۱۳۰۶ در شهر بیدخت در بخش مرکزی شهرستان گناباد استان خراسان رضوی بود.

قطب دراویش گنابادی در سال ۱۳۲۴ شمسی از دبیرستان علمیه تهران با رتبه اول دانشنامه دیپلم ادبی دریافت کرد و سال بعد از همان دبیرستان دیپلم طبیعی نیز گرفت.

وی سپس در دانشکده حقوق دانشگاه تهران تحصیلات دانشگاهی را ادامه داده و در سال ۱۳۲۷ موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته حقوق قضایی شد.

تابنده مدتی بعد در وزارت امور خارجه مشغول به کار و پس از مدت کوتاهی در سال ۱۳۲۹ به وزارت دادگستری منتقل شد و مدت‌ها عهده‌دار شغل ریاست اداره سرپرستی دادسرای تهران و به دنبال آن مستشاری دادگاه استان تهران بود.

قطب دراویش گنابادی در اوایل خدمت دادگستری که در دادگستری مشهد مشغول به کار بود، برای ادامه تحصیل به کشور فرانسه رفت و در آنجا در سال ۱۳۳۶ شمسی مدرک دکتری حقوق را از دانشگاه پاریس اخذ کرد. همچنین در رشته زبان فرانسه نیز مشغول به تحصیل بود و دیپلم آن را نیز دریافت کرد.

تابنده پس از بازگشت به ایران در مشاغل مختلف قضایی در وزارت دادگستری و تدریس در دانشکده‌های حقوق مشغول و سپس بار دیگر در شهریور ۱۳۴۷ با بورس دولت فرانسه جهت مطالعات حقوقی قضایی عازم پاریس و در مؤسسه بین‌المللی مدیریت I.I.A.P. مشغول به تحصیل و تحقیق شد.

پس از انقلاب اسلامی هم مدت کوتاهی در دولت مهدی بازرگان به سمت معاونت وزارت ارشاد و معاون وزیر دادگستری منصوب شد و به عضویت هیئت امناء و مدیریت سازمان حج و زیارت درآمد. او در مهر ۱۳۵۹ خورشیدی، به درخواست خودش بازنشسته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.