رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: میزان آلودگی هوا به اندازه‌ای نیست که دانشگاه‌ها تعطیل شوند بنابراین دانشجویانی که دچار بیماری تنفسی و حاد هستند می‌توانند با هماهنگی دانشگاه در روز‌های آلوده همانند دانش آموزان تعطیل باشند.

احمدی: دانشجویان با بیماری تنفسی دانشگاه نروند/ شاخص آلودگی هوا برای تعطیلی دانشگاه‌ها کم استبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مخاطبان ما موضوع «پیگیری تعطیلی دانشگاه‌ها در روز‌های آلوده» را در مطرح کرده و خواستار گفتگو با مسؤولان شدند که ما برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردیم.

محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس درباره موضوع «پیگیری تعطیلی دانشگاه‌ها در روز‌های آلوده» گفت: با توجه به میزان آلودگی هوا و شاخصی که اکنون وجود دارد تعطیلی دانشگاه‌ها ضرورت نداشته و مسأله حادی را برای سلامت دانشجویان به وجود نمی‌آورد، اما باید به این نکته اشاره کنم که میزان فعلی آلودگی هوا برای سلامت کودکان و دانش آموزان مهم‌تر است و تعطیلی آموزشگاه‌ها و مدارس تصمیم مناسبی بود که از سوی استانداری گرفته شد. در واقع تعطیلی مدارس تا حد قابل توجهی از ترافیک و حجم زیاد جمعیت شناور در شهر را کاهش داده است.

احمدی افزود: برای تعطیلی دانشگاه‌ها با توجه به جمعیت دانشجویی کمی که نسبت به جمعیت دانش آموزی است باید با حساسیت بیشتری تصمیم‌گیری شود البته دانشگاه‌ها هم از آلودگی هوا مستثنی نیستند که در این رابطه دانشجویانی که دچار مشکلات تنفسی و بیماری حاد هستند می‌توانند با هماهنگی دانشگاه در روز‌های آلوده همانند دانش آموزان تعطیل باشند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: ما در محوطه دانشگاه ایستگاه کنترل کیفیت هوا داریم که نمایش گر‌های آن میزان آلودگی را نشان می‌دهند که هنوز برای دانشجویان به مرز مشکل آفرین نرسیده است و تنها برای دانش آموزان خطر آفرین است از طرفی باید بگویم در حال حاضر میزان آلاینده‌ها و آلودگی هوا در شاخص ۱۵۵ است که به گفته کارشناسان هواشناسی اگر میزان آلودگی به ۱۸۰ برسد شرایط برای دانشجویان نیز خطر آفرین می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.